Zombie

På vintern vill man gå in i en dvala, och bara se månaderna flyga förbi. På sommaren går man ofrivilligt in i en dvala, ett slags zombietillstånd där allting går i slow motion. Vilket förstärks när du tänker dig att den gröna  pistachioglassen du äter är en hjärna.

Mina ögon bråkar med, jag gissar på en allergi, men jag har inte haft det förr så jag är inte säker. De har bråkat flera veckor nu och jag nyser en del med.

Bara två dagar innan jag flyger hem. Det skall bli trevligt, kommer vara turist i min hemstad, måste ju vara det bästa. Man vet allt redan, hur man tar sig runt, var saker är och dessutom har man ju redan sett Domkyrkan så man kan slappa på ett fik.

Laddat ner första säsongen av Rome, efter sett första avsnittet så var det helt ok. Våld och nakna flickor, dessutom har jag ju precis läst de två första delarna till Conn Igguldens Kejsaren så man är i rätt stämning. Blir nog att intensivtitta serien innan jag åker hem, har inget bättre för mig för tillfället.

Kommentarer
Postat av: Sara S

Jag kan berätta vad som händer i "Rome". Ceasar tar över och blir diktator. Det är inte poppis så han blir knivmördad. Den unge pojkspolingen Octavianus adopteras av Ceasar och blir så småningom Kejsar Augustus. Till slut faller hela Romarriket och nya diktatorn Berlusconi tar över.

2006-07-10 @ 14:15:39
Postat av: Tobbe

Neeeeeeej... nu kan jag ju inte titta mer, du avlöjade ju allt.

Att Ceasar skulle bli Kejsare.. det hade jag aldrig kunnat gissa.

Et tu, Sara...

2006-07-10 @ 14:44:55
Postat av: Jocke

Äh, tro inte på henne bara för att hon läst boken, de brukar alltid ändra rätt friskt när det ska filmatiseras. Antagligen blir Caesar biten av en muterad radioaktiv groda och blir "Gröne Julle", superhjälten med en tunga utöver det vanliga...

2006-07-10 @ 17:49:16
Postat av: Sara S

Nope, Ceasar blev aldrig kejsare, han var "bara" diktator. Första kejsaren var Augustus, som månaden augusti är döpt efter. Han hette ju egentligen Octavianus, som alltså betyder ngt med åtta.

2006-07-11 @ 14:39:06
Postat av: Tobbe

Jag funderade på vad du skrivit i första meddelandet, kollade upp det efter jag postat och såg du hade rätt.

Så tänkte om jag skulle rätta mig själv, nej roligare om Sara får briljera med sina kunskaper.

Jag känner mig tillrättad.. :)

2006-07-11 @ 16:36:58
Postat av: Sara S

Tja, jag kan ju ganska mycket... (ehm)

Jag kan sammanfatta den romersk/italienska historien:
¤ Alla krigar mot alla, hela tiden
¤ Kejsare, påvar, premiärministrar osv är ofta galna
¤ Långt hår, tunna loafers utan strumpor och uppknäppt, rosa sidenskjorta lanseras som det riktigt maskulina modet
¤ Ordet strandraggare uppfinns
¤

2006-07-12 @ 09:55:16
URL: http://soderstjerna.blogg.se
Postat av: Jocke

Jag tror fortfarande mer på Gröne Julle, flickornas favorit...

2006-07-12 @ 22:32:58
Postat av: PP

*Heja Malmö!*

2006-07-15 @ 22:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0