Kändes bäst så

Tjena Erik,

Jag är ledsen, men jag kan inte gå på intervjun hos Exxon. Efter funderat och pratat lite med vänner, så känns det fel. Jag gillar inte att jag jobbar på ett mulitinationellt företag nu, och jag tror inte det skulle bli bättre av att jobba på ett multinationellt företag som jobbar med olja.. :(

Dessutom finns det ett par praktiska saker som inte gör det intressant, lönen skulle nog bli densamma, men restiden skulle öka avsevärt. Men helt klart är det mitt samvete som är anledningen till att jag får avböja till intervjun.

Jag ber om ursäkt att det blir så här tätt inpå, och jag hoppas inte du får alltför mycket problem med det.

Representerar du bara Exxon, eller finns det andra företag med?

med vänlig hälsning
Torbjörn Johnsson


Kommentarer
Postat av: Hans

Samvete! Pah!

Det är väl inget fel i att drälla ut några miljoner kubikmeter råolja över alaskas stränder? Där finns ju inget annat än isbjörnar och pingviner i alla fall!

2006-06-05 @ 16:46:42
Postat av: PP

Starkt gjort Tobbe =)

Tror nog du hittar något annat om ett tag istället.


Å jag håller med Exxon måste vara onda. Har en svag misstanke att Roxxon (eller hur tusan dom nu stavar det) i Marvels universum är baserad på Exxon. Och Roxxon är ju superduper mega-evil manipulative bastards.

2006-06-05 @ 20:15:48
Postat av: Jocke

En uppenbar fråga väcks:

Vem tusan är Erik?

2006-06-08 @ 22:39:37
Postat av: Anne

Och Tobbe, ungefär hur hade du tänkt dig att hitta ett icke multinationellt företag att arbeta för, när du befinner dig i Prag, och inte pratar tjeckiska? ;o)

2006-06-08 @ 22:44:21
Postat av: Tobbe

Erik jobbar på en rekryteringsfirma.

Anne, jo.. kanske för uttrycka mig bättre än bara multinationellt. Kanske får lägga till amerikanskt och olja.. :)

2006-06-12 @ 13:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0