Caipirinha

12152-17

Caipirinha
Typ: Rom, Classic

Cachaca (ljus rom)  -  Så mycket det får plats.
Lime
Rårörsocker - 2-3 tsk

Skär upp limefrukten och krossa den nogrannt tillsammans med socker. Slå på cachaca och fyll med krossad is (mycket, det är den enda vätskan förutom alkoholen). Röres.

Servera med sugrör.



Blev väl lite sisådär med festen i lördags, eller jag hade väldigt roligt och träffade mycket folk jag kände. Men Jitka och Jana..

Först Jana kom inte alls, hon hade fått migrän under dagen. Och Jitkas andra kompis Bara, mådde heller inte så bra. Så det blev en ganska kort kväll för dem, och att de inte gjorde något försök att mingla hjälpte inte heller. Jag försökte ta med dem runt och presentera dem men de ville inte så det var lite tråkigt. Men som sagt jag hade väldigt trevligt, mycket folk jag kände sedan tidigare och roliga personer. En hel del från brunchen och även folk som var på thanksgivingfesten, så man var redan förbi det hela presenteringsstadiet. Pratade en hel del med den amerikanska delägaren till Fraktal där vi äter brunch. Han kallas på skoj för Clark Kent,  och han ser verkligen ut som det, förstår inte hur han kunde ha problem att få tjejer. För det var det han beklagade sig lite över, jaja. Skittrevlig är han iallafall.

Och återigen lägenheten rular.  De hade fixat dit rikitga dj-grejor och givetvis en bartender den här gången med. Och med tanke på hur jag mådde på söndagen så blev det kanske en Caipirinha för mycket. Vid tre-tiden så stack jag och Gävle från festen vidare ut på en klubb, men vi var rätt slagna redan, så det var mest bara varva ner och få tiden att gå så man kunde ta första metron hem.

Jag masade mig iväg till brunchen nästa dag, men fy så hemskt jag började må där. Och hemfärden var hemskt, minsta knyck från spårvagnen fick mig nästan att vomitera. Så det krävdes full koncentration och försöka fokusera på något. Hemskt. Det blev inget vomiterande och väl hemma så sov jag bort obehaget.

Den här veckan blir en filmvecka.


Kommentarer
Postat av: Sara S

Din bror har mycket att lära av dig. Han tycker inte om mina caipirinhas fastän ALLA utom honom säger att jag gör de godaste caipirinhas de har smakat. Tom Irma gillar de - fast i virgin-varianten då såklart. 2-åringar bör ju inte dricka alkohol.

2006-03-20 @ 13:42:13
Postat av: Tobbe

Jag är glad du är av åsikten att 2-åringar inte skall dricka alkohol, jag har undrat. :)

2006-03-20 @ 14:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0