En bra dag

Även om den här dagen är ganska ung än så är det här redan en bra dag.

Det är en klarblå himmel ute, strålande sol och leende människor. Jag tajmade min metro perfekt, gick i samma tempo från mitt hus till metron, behövde inte stanna upp eller öka takten någonstans. Dörrarna till metron stängdes perfekt efter mig. Träffade min granne också på morgonen och vi pratade glatt båda två.

Kommer till jobb, först där, då jag var tidig imorse vilket bara är skönt. Jitka kommer en kvart-tjugo minuter efter mig. Och när hon hämtar te till sig så tar hon även till mig.

Ohh.. lunchen igår var trevlig, vi pratade på om mer aktuella händelser, det går inte att fråga om hur många syskon en person har, alltför många gånger. Och när vi gick tillbaka så mer eller mindre frågade Andrea om en lunch till, med orden ”it is up to you”. Det behövs ingen magisterexamen för att fundera ut vad mitt svar var. Nu lutar det nog åt ett reguljärt inslag, får se om jag kan hitta någon vettig metod/nivå att lära ut engelska. Prata är bra men, hade varit bra om vi skrev lite med.

Vi har haft vår slitsamma vecka på jobb, och nu är det över, och eftersom jag jobbat arslet av mig dagarna innan så blir idag rena semestern.

Min skrivbordsgranne, en kille som gillar att skämta. Han skämtade konstant i början men nu har han lugnat ner sig och visat sig vara en trevlig kille. Av honom nu imorse så fick jag en inbjudan till hans bröllop, skall bli spännande vara med om ett tjeckiskt bröllop. Dock vet jag inte exakt vad som står på inbjudan än, mer än 16/6 kl 10.30 vilket är lite konstigt då det är en fredag. Men om det betyder att jag måste ta ledigt så är det klart jag skall göra det. Tydligen Jitkas födelsedag samma dag.

Det vackra vädret har även gjort att kjolen har gjort ett framträde igen, jag klagar inte men det är en sak jag inte förstår. Det är fortfarande rätt kallt ute, och tjejer brukar vara de som har mest synpunkter på temperaturer.. så hur klarar de det nu? Stort beslut jag måsta ta snart förresten... när ska jag stänga av värmen. För om jag stänger av den vet jag inte om den kommer igång igen.

Efter jobb blir det antingen Sångaren, eller så har jag laddat ner Star Trek , 4 timmar väntandes på mig från han på luffen där hemma i Lund.

Imorgon börjar mitt filmtittande på filmfestivalen.

Och som inte allt det här var tillräckligt.. idag är Fredag med. EF som en av danskorna jag jobbar med säger, Endelig Fredag.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Nej nej nej, förstör nu inte de här trevliga luncherna med att bli en vanlig tråkig engelsklärare! Om hon ber dig om hjälp med skriven engelska också så är det ju en annan sak, men jag är övertygad om att ni båda har trevligare om ni bara sitter och pratar om allt möjligt.

2006-03-24 @ 13:21:21
Postat av: Sara S

På tal om engelsklärare i utlandet så kan jag rekommendera "Farväl till Berlin" av Isherwood, alltså boken som musikalen Cabaret baserats på. PRag är förvisso lite mindre dekadent, men du kan kanske låtsas lite.

2006-03-24 @ 14:53:25
Postat av: PP

Alltså jag måste få peka på något som nämnts tidigare.
Både här i kommentarerna och i gamla goda Vänner.
Friendzone!
Spela lite hard to get också ;)
Fast det är ju iallfall bra att det är hon som frågar dig och inte tvärtom!

2006-03-24 @ 19:56:57
Postat av: Tobbe

Jag är en mästare på friendzone, men det här är ändå inget intressant ur den synvinkeln. Den här flickan kommer alltid vilja ha någon biffigare och mer driv i karriären. Det är inte jag och tveksam om jag vill ha en drivande karriärshunger.

På många sätt tycker jag det är rätt trevligt under min korkek.

2006-03-24 @ 21:31:37
Postat av: PP

halleluja säger jag.
Vem tusan vill ha en drivande karriärshunger? då måste man ju stressa... *urk*

Korkeken kan vara mkt mkt trivsam =o)
speciellt på sommaren!

*Saknar paris*

2006-03-25 @ 00:51:40
Postat av: Karl

Om man skall återgå till engelskan så skulle jag rekommendera henne att läsa böcker. Snabbläst enkel kiosklittratur är enligt mig en av de bästa redskapen för att börja på ett ordförråd, jag skall tex ta upp tyskan igen och funderar på vad jag kan tänka mig att läsa för skräp littratur där.

Men kör på Tobbe, bara för att det inte är något du vill satsa på i det långa loppet så kan en kort flört vara fantastiskt rolig.

2006-03-27 @ 07:42:26
Postat av: Sara S

Japp, Karl har rätt. Det behöver inte alltid vara den stora kärleken, en liten flirt kan också vara roligt. Dessutom är man bättre rustad för den stora kärleken om man har övat sig på små flirtar innan.

Karl: tysk litteratur jag kan rekommendera är Momo av Michael Ende, en "vuxen" ungdomsbok som du dessutom kan låna av mig. Annars rekommenderar jag böcker du redan har läst (och alltså känner till) fast på tyska. Tex Harry Potter, Agatha Christie eller något annat man gillar. Skippa tidningar, de är fulla av antingen fikonspråk (bordläggning, förtroendenämnd) eller trendord (kilklack, capribyxa).

2006-03-28 @ 15:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0