Helgens filmtips

Igår blev det bio, såg Capote med Gävle.

Men istället för att åka hem innan så blev det en tur inom Sångaren istället, mer socialt och trevligt. Nyheter från Sky och snackade med en kille från Nya Zealand som jobbade med att forska och förebygga översvämmningar i Oxford England, och snackade även fotboll med en kille från Skottland. Han snackade om att ha på sig en svensk fotbollströja när vi spelade mot England. Nog mer avsky för England än att heja på Sverige... men han gillade Henrik Larsson som spelat för hans Celtic.

Det är det jag gillar med den lilla skitpuben, träffar alltd på någon ny som man kan snacka med.

Capote, det var en bra film, men inte en sådan film man känner att man vill se om och om igen. Kanske en aning seg i vissa partier med, men Hoffman gör en riktigt bra rolltolkning.

Betyg TTT

Imorgon är festen, återigen har jag lyckats bygga upp förväntningarna så jag hoppas det blir bra. Efter jobb blir det att försöka hitta en ny skjorta att köpa, bara känns lite trevligare Skall maila idag och kolla så vi verkligen inte måste ta med något till festen. Jag antar att svaret kommer bli nej, men ser snyggare ut att kolla. Jitka som jag jobbar med frågade för några veckor sedan om jag föredrar blondiner eller brunetter. Jag sa jag är inte så kräsen, men om det var en drömflicka så har hon nog mörkt hår. Sedan dess har hon vid flera tillfällen påpekat att hennes kompis Jana, från den italienska avdelningen har mörkt hår.
Det är bara det att Jana både attraherar mig och skrämmer mig lite. Hennes blick när hon tittar på en är en blick som säger. Jag äter upp dig, spottar ut dig, saltar lite och äter upp dig igen. Och det får mig att stamma lite när jag pratar med henne. Och hon kommer ju på festen med.

Helgens filmtips, att hyra, ladda ner, låna eller vad som, är:
The Warriors (1979)
Har sett om den och den håller nu med, spännande och minns man inte allt från förra gången man såg den så är det bara bättre. Ett stort gängmöte hålls för att alla gäng skall gå samman, men killen som fixat mötet får smaka på bly och de som får skulden för att det hände är gänget The Warriors.. nu börjar jakten.

"I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0