I Familjens tecken

Det går filmerna såhär långt, tre av fem filmer har handlat om familjen och dynamiken inom familjen. Två stycken av filmerna handlar om seperationer. Hittills så håller jag The Squid and the Whale som bästa film. Den mer fascinerande och även underhållande med ett djup som de andra inte haft. Producers var väldigt skojig, precis som man förväntat sig, en duva som gör en sieg heil var fantastiskt skoj. Filmen D.E.B.S. var inget som man kommer minnas men den var underhållande och perfekt som tredjefilm igår, behävde inte tänka så mycket. Underhållande då det var en kärlekshistoria under absurda förhållanden.

Betyg
The Squid and the Whale: TTTT

Junebug: TTT

Producers: TTT

Me You and Everyone else: TTT

D.E.B.S: TT

Mejlande Janka imorse om att kanske mötas upp och luncha under veckan. Inget svar än, nästan 4 timmar nu ju, har inget tålamod för sånt här. Det kändes bra när jag träffade henne, normalt förväntar man sig att en tjej svara kort på en fråga som ställs mitt i natten av en person hon inte känner. Men hon svarade och nästan direkt ställde motfrågan var jag var från. Pratade hela bussresan hem, hon fick med i en mening att hon var singel, och hon gav mig visitkortet. Normalt kanske det hade skrämt mig, men allting kändes som det var ok, inte desperat. Nu var jag ju också onykter, men jag hoppas hon svarar på mitt mejl.

Vädret förresten... underbart, 18 grader ute skulle det tydligen bli idag. Och både lördags- och söndagskväll så behövde jag inte knäppa jackan fast det var 21 på kvällen. Jag knäppte inte jackan heller innan jag åkte hem på lördagsnatten, men då var det kanske lite andra skäl till att jag inte frös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0