Lunch

Gårdagen såg ut att gå förbi i väldigt mörkgrå nyans. Håller på att bli snuvig och kände inte alls för att vara social överhuvudtaget. Men precis innan jag slutar så får jag ett mejl, mejl från nog den sötaste flickan på våningen. Hon undrar om jag kan hjälpa henne med engelska, hon har inte pratat engelska på länge och skall ha någon intervju på fredag. Sånt här tycker jag är kul även om det inte hade varit den sötaste flickan, kul om jag kan hjälpa någon.

Så idag på lunchen blir det en timme engelska,  troligen bara konversation för att försöka få igång hennes engelska.

Annars, jag vkanade upp till ett vitt Prag igen, flera centimeter snö under natten. Trist. Var på IKEA igår, de hade fått in Salt Sill igen så det var värt resan bara för det. Sedan var jag svag och köpte köttbullar med, blir nog till middag ikväll.

Sedan den 22:e april går jag och Gävle nog på landskamp mellan Tjeckien och Sverige, damfotbolls vm-kval. Den går i Kladno, 30 minuter med buss från Prag. Jitka på min avdelning bor där, och hon tyckte det lät som en toppenidé och ville hänga på med kompisar. Kan nog bli en rätt rolig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0