Flytt

Flytt

Ibland imponeras jag av mig själv, mest för att jag kan hitta de mest märkliga sakerna att lobba för. Vi skall ändra platser på jobb på onsdag nästa vecka. Och eftersom jag tycker om den platsen jag har nu så vill jag ju försöka fixa så jag får en bra plats på onsdag. Så igår började Tobbe fixa med detta, han började med prata lite med min chef Pavla, att fråga lite lätt vad planen är. Sedan efter jag fått höra ungefär vart vi skulle sitta gick bort till den franska avdelningen för det är där vi skall sitta, och pratade med dem om platser o.s.v... Bokade en plats, av en tjej som lovade att hålla den till mig om någon annan frågade. Allt väl...

Men nej, senare på  eftermiddagen hör jag att Pavla planerat något nytt och hon vill ha den platsen jag valt givetvis, och vi skall sitta där hon först planerat att sitta. Så återigen fick man gå och snacka lite med de franska, men även med Jitka och Skämtaren, som man behöver stöd av också. Nästan politik det här.

Så nu är planen som gäller, från kartan.

1. Där kommer troligen jag sitta, en bra plats, hörna med fönster på båda hållen.
2. Jitka, hon är rätt söt och trevlig, så kommer inte klaga direkt.
3. Tre st. platser med rygg mot vart jag och Jitka sitter, skämtaren lär hamna där.
    Inte för han vill utan för Pavla vill ha honom nära printern.
4. Pavlas hantlangare och informatör, Katka.
5. Troligen två nya anställda om de hittar folk som pratar hollänska.
6. Pavla, med blicken åt vårat håll.
7. Höga skåp, som skymmer sikten, men där är ett problem, skall snart återkomma till det.
8. Fönster

Jo, problemet är att när vi flyttar så vill Pavla att vi tar bort de skåpen som är längst upp till vänster, precis bakom mig och Jitka. Det skulle vara illa, jag skulle kännas Pavlas blick i ryggen hela tiden och inte kunna vara lugn, dessutom har jag svårt att koncentrera mig om person går bakom mig. Så det sista jag gjorde igår var skickade ett mejl där jag bad Pavla behålla skåpen där de är. Med hänvisning att jag jobbar bättre när det är lugnt omkring mig. Vi får se vad hon svara på måndag, skulle det gå emot mig så kommer jag fortsätta lobba för det.

Märkligt som sagt vad man lägger ner tid på.

Kommentarer
Postat av: Hans

Eller så kan du lobba för att vända din arbetsplats så du sitter och stirrar chefen din rätt i synen. Då kan ni glo på varandra.

Men med tanke på all tid du verkar ha lagt ner på det här så kanske du BEHÖVER övervakas av chefen för att få nåt jobb gjort (sa en som brukar kunna smita hem vid halv tre).

2006-05-13 @ 17:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0