Leta jobb

Dags att börja leta jobb... ett CV skickat till Gävle som han för vidare till personalavdelningen där. De ger pengar till personer som rekommenderar andra, om de blir anställda. Det gör här med och är väl ganska vanligt antar jag. Och ett annat CV till Idioma, en översättningsfirma.

Flytten gick inte alls som jag ville kanske ni förstår. Jag var medvetet sist med att flytta, visade tydligt mitt missnöje och förklarade om och om.. men till intet. Zuzana frågade på slutet om det är ok att sitta där jag sitter och jag svarade nä, efter ett tag frågor hon samma sak igen. Jag svarar, ni tvingar mig att sitta här men det är inte ok. För många kan det här hela framstå som oförklarligt beteende av mig, byta jobb på grund av en plats. Men på sättet som de tagit ställning till detta och inte alls insett vikten av det för mig. Pavlas lögner hjälper ju inte heller..  känner bara att jag inte vill jobba med dessa människorna. Om man tittar på kartan är jag nu på mittenplatsen av 3:orna. En skitplats med andra ord, folk går bakom mig konstant och hämtar papper ur en printer, eller för att hämta i något skåp, eller bara tar en llten tur och det stressar mig.

Skall även få iväg min CV till två rekryteringsfirmor.

Det dumma här är, det är två månaders uppsägning, men inte bara det utan det skall vara två hela månader. Så det kvittar om jag säger upp mig idag eller om jag säger upp mig den 31:e maj, måste ändå vara här till siste juli. Och skulle missa den 31:e så måste jag vara här till siste augusti. Sorgligt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0