Praskove Cukr

Svårast igår med bakningen, dels att hitta rätt ingredienser i affären. Inte tokenkelt att ta reda på vad Florsocker heter på tjeckiska...

Sedan baka det hela utan några mått, eller jag hittade ju tesked och matsked men inget decilitermått eller liknande, men jag smakade imorse och det smakade bra. Kanske lite mycket kaffesmak i glasyren. Sedan fick jag ju göra mina rutor i två omgångar då ugnen inte är så stor. Och någon vettig ugnsform hade jag inte, utan det blev att göra i en rundad glasform. Men rätt nöjd ändå.

Sedan när det gäller att frakta hit kakan till jobbet, så hade jag inga vettiga förpackningar. Utan jag tog dem i en "lätt" för stor brödlåda eller något, och det såg lite löjligt ut. Men det är då man är lite glad iaf att man lever i ett traditionellt patriakaliskt samhälle..  för jag tror inte de tycker jag ser konstig ut med min låda, utan de tänker, stackars kille som har en tjej som inte kan ge honom en ordentlig låda. :)

Kommentarer
Postat av: Sara S

Så kanske jag ska tänka de dagar man inte har något snyggt att ta på sig. "Stackars tjej som har en kille som inte kan köpa henne några snygga kläder". *skrattar*

2006-05-15 @ 11:58:26
URL: http://soderstjerna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0