Status

Miserable.

Not sure what to say, so many setbacks lately, so much pressure I just wish to crawl into a dark corner and never come out again. Work is terrible, because I don't seem able to do it. Small mistakes all the time and they grow to big ones. They are frustrating and is currently wearing me down. Even gone sofar I talked to my manager about it, she said give it time and that they would tell me if I was failing. But I still know this is heading for disaster and that just make it feel hopeless and sad.

No heating in the apartment, although that is making progress. But it does add one to the worries.

I still have the money debt in Sweden, and that is also something that always nag my mind even though I'm dealing with it.

And to summarize the French connection: I'm an naive idiot.

It's going to be a very long winter.

Kommentarer
Postat av: Jocke

För tusan, Tobbe, det här håller inte. Du kan inte gå och deppa ner dig bara för att allt inte flyter på som det ska, det har det väl aldrig gjort? Det är bara att plocka upp handduken, snöra på kängorna och ge livet en rejäl pungspark. Och försök inte förstå vad jag menade med det, för det vet jag inte själv.

2006-11-10 @ 20:25:35
Postat av: Niklas

En ljuspunkt är att Never Winter Nights 2 har kommit ut. Annars så kan jag bara hålla med Jocke... ge livet en välriktad pungspark. :-) Gå ut och ta en riktig blecka nu i helgen med goda vänner och sov ut på Söndag..... Så är det bara att ge sig fan på att på måndag ska det gå bättre. Riktigt jubla för varja sak som funka... även den minsta. Har du lyckats att fylla i ett formulär? Knyt din hand och bara säg Yes.. Precis som om du har slagit en 20:a... Bara upprepa proceduren för varje liten sak, ett avklarat telefon samtal, att du har hittat rätt sida i boken, m.m.... det kan kännas lite jobbigt i början...men jag lovar dig att om du gör detta så kommer du sträcka upp händerna i luften på Torsdag-Fredag och skrika "Im invinceble" och se fram emot att Sås-mannen snart dyker upp.
/Niklas

2006-11-12 @ 10:44:30
Postat av: Anonym

Och glöm inte att det är fars dag idag.

2006-11-12 @ 16:47:53
Postat av: PP

life sucks.
å sen dör ens dator.

2006-11-16 @ 03:09:37
URL: http://www.qmd.se
Postat av: PP

Kära dagbok,

Förra året bytte jag ut alla mina fönster mot dyra tre-glas-lågenergi-fönster.
Den här veckan ringde en man från firman som installerat fönstren.
Han påpekade att dom gjort jobbet för ett helt år sedan men ännu inte fått betalt.

Ok, bara för att jag är blondin så betyder det inte att jag automatiskt är dum.
Så jag berättade för karl´n vad hans snacksalige försäljare sagt för ett år sedan, nämligen att efter ett år så har de här fönstren betalat sig själva.

Och hallå, det har gått ett år nu!

Det blev tyst i andra änden av tråden så jag lade på. Han ringde inte upp igen.

Han kände väl sig dum!

2006-11-23 @ 12:26:53
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Jocke

För tusan, Tobbe, nu får du skriva nåt nytt inlägg så vi vet att du lever och mår bättre än ovan iaf.

2006-11-27 @ 08:23:00
Postat av: PP

tänkte precis samma tanke...

2006-11-27 @ 18:02:44
URL: http://www.qmd.se
Postat av: syster

Har precis skällt på Tobbe och sagt till honom att det är dags att visa att han lever.......så jag hoppas att vi får se ett livstecken SNART
Kramar

2006-11-28 @ 19:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0