Alla älskar Telia

Igår på min nya avdelning fick jag göra något trevligt, jag fick ringa Telia och be dem om pengar. Hela samtalet var en njutning av sällan skådat slag. Dock var tanten rätt rolig och först försökte vända på samtalet att vi inte hade betalat något. Sedan eftersom jag sa att jag ringde från Zoegas, så frågade hon om hon kunde få lite kaffe och att jag pratade inte med någon skånsk dialekt. Men krävde dem på pengar gjorde jag.. :)

Igår var jag även på Sarahs lilla konstutställning, hon hade bara tre tavlor där och stället var mer en workshop än ett gallery. Men det var fina tavlor och trevligt konstiga människor där.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Yesterday while being in my new department I got to do something I enjoyed alot, I got to call Telia (Swedish phone company) and ask them for money. The woman I was talking to was quite funny though, first she tried to turn it around that we hadn't paid something, then since I said I called from Zoagas (Swedish coffee company) she asked for some coffee, and she remarked that I spoke with no skånsk (my home region) dialect.

Yesterday in the evening I went to Sarahs small art exhibition, she only had three paintings there and the place was more a workshop than a gallery. But I liked the paintings and there were some nice strange people.

2006-10-07 @ 08:51:22
Postat av: Anonym

If I was her I would asked for chocolate, or salted liquorice, as I know you have a stock of it ;)

2006-10-07 @ 22:18:49
Postat av: PP

heter det verkligen Zoagas?

2006-10-08 @ 19:30:06
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Hans

Mmmm, Zoegas.... Jag har försökt intruducera riktigt kaffe på min arbetsplats, men det är bara Gevalia som gäller verkar det. Men det kunde alltid vara värre, det kunde vara Löfbergs Lila.

2006-10-09 @ 09:26:55
Postat av: PP

Kaffe som kaffe. Det luktar gudomligt (speciellt här i stan) men det smakar mest skit.
Tacka vet jag te!

2006-10-09 @ 19:22:00
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Hans

Te är till för kineser och bleka engelsmän!!!!

2006-10-09 @ 20:06:23
Postat av: PP

Kaffe e för folk som inte fattar att det e vätskeutsugande å därmed sänker arbetskapaciteten!!

plus att det e inget vidare för magen.

2006-10-10 @ 19:36:28
URL: http://www.qmd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0