Goda tankar

Helgen var som vanligt lite upp och ner. Tog det lugnt på torsdagen, gick på bio på fredagen med Jitka, hon hade inte varit på bio på över minst ett år. Och då alltid biofantasten inom mig blir lite rädd, folk som inte går på bio så ofta brukar vara dem som pratar under filmen, åtminstående är det mitt intryck. Men inte Jitka, filmfantasten i mig kunde lugnt sitta tillbaka avslappnat och njuta av filmen. Filmen var bra, en aning sorglig som verkar vara genomgående i de tjeckiska filmer jag sett.

Lördagen träffade jag australiensaren, vi körde en heldag som vanligt. Var på ett ställe där de försökte lura mig på priset på ölen. Australiensaren skulle visa mg ett ställe, så när vi gick och sa två öl, så sa killen 70 kc, vilket inte är omöjligt när vi var i Male Strana delen, turistdelen. Men så när vi sätter oss så ser jag att ölen kostar 26 kc för en. Så jag påpekade detta och killen spelade som han hade råkat göra ett misstag; "Vad, sa jag sjuttio.. näe.. jag menade 52". Men han gav pengarna tillbaka, och vi stannade på en öl till.

När jag kom hem på kvällen så pratade jag med Emilie, vilket jag inte skulle gjort. Blev bara en massa fel...

Så blev återigen en tråkig söndag.

Måndag.. blev mina första tre timmar på den nya avdelningen. Och vad gjorde jag mina första timmar där, jo sorterade post  och skickade dem till att scannas in i systemet. Inte sådär jättespännade men verkade vara något jag kommer göra varje dag, får se om jag kan hitta en bra handkräm, har inte använt det förr men märkte att jag blev rätt fort torr om händerna. Folket verkade vara trevligt, där jag kommer sitta så är det jag och 9 tjejer, så det kommer ju inte vara några problem med namn i bloggen. Men det satt en svensk kille lite längre bort.

Men till slut till det viktigaste, en vän därhemma har råkat ut för en förfärlig olycka, och jag skänker så många goda tankar från Prag som jag bara kan. Och hoppas med hela mitt hjärta att det kommer bli bra.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

The weekend was as usual a bit up and down. Took it easy on Thursday. Went to the movie on Friday with Jitka, she told me she hadn't been to the cinema in over a year. The cinema snob inside me got frighten, by experience I have learned that people not used to going to the cinema is the ones that talk during the movie. But not Jitka, the cinema snob inside could sit back and relax and enjoy the movie. It was a good movie, and as all Czech movies I have seen a bit sad.

On Saturday I met up with Australian guy and we had yet again one of our days. At one place they tried to cheat me out of money, when we got there and ordered two beers he said 70 kc, which isn't a strange price considering we were on Male Strana, tourist part. But when we sit down I notice that the beer is only 26 kc a piece. I confront the guy about it and he plays dumb, saying "What did I say 70, no I meant 52". He gave the money back and we stayed for one more beer.

When I got home I talked to Emilie, I shouldn't have had.. everything just went wrong.

So yet again a sad boring Sunday.

Monday, I spent my first three hours in my new department. Sorting mail, that was about what I did during my first three hours. Not very exciting, and I should look to buy a hand lotion if I do this every day, hands got dry quick. My future collegues seemed nice, and where I will sit there will be me alone with 9 girls. So names in the blog won't be a problem, not far away there was a other Swedish guy though.

The most important part. A friend back home had an terrible accident, and I'm sending as many nice thoughts her way as possible. And with the whole of my heart I wish that it will turn out ok.

2006-10-03 @ 10:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0