Jag gjorde det...

Jag tog mig till träningen, fy, vaknade 06.20 och gick hemifrån 06.40. Var framme minuten innan de öppnade. Men väl där var det rätt ok, killen som jag tränar med visade mig hur det funkar och är gott sällskap. Han kommer även påminna mig i fortsättningen. För det blir nog en fortsättning nästa vecka, kanske dristar mig och köper ett klippkort då med. Inte mycket folk där vilket var bra, men ett par söta flickor huserade där så lite motivationshöjande.

Var på jobb ca. 08.45, helt ok. Bara det att jag missade lite på ett frukost möte de glömt att informera mig om. De verkar både mer sympatiska och mer professionella på det nya jobbet. Känns som jag kommer få jobba hårdare än på förra jobbet. Men helt annan känsla, ingen som stirrar över min axel och jag har ju bara varit där i tre dagar. Plus de flesta går hem vid femtiden, det gillar jag. Blir säkert anorlunda när det är månadsskifte men såhär långt känns det bra. Och den finske killen som jobbar där föreslog att ville skulle gå ut och dricka öl på torsdagar, så blir nog det efter jobb imorgon. Dessutom så är det planerat att vi skall gå och köra Gocart på måndag, men det skippar jag nog. Motorer har aldrig riktigt väckt mitt intresse, finns nog skäl till att jag inte har något körkort.

Skall troligen fika på måndag istället med tjejen som mejlade mig om att prata på svenska.

Annars inget planerat inför helgen, men borde vara dags att festa lite. Var ett tag sedan nu.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

I did it...
I went to training, isch, woke up at 6.20 and left home at 6.40. Got there one minut before they opened the place for the day. But once there it was quite ok, they guy I train with showed me the ropes and is nice company. Also a good thing is that he will remind me in the future, because there will be a future next week, and might even buy a card then. Not many people there which was good, but still a couple of cute girls giving a motivational boost.

Came to work about 8.45, ok. Just that I missed some of a breakfast meeting that they forgot to inform me about. But overall they seem more sympathtic and more professional, feels like I might even have to make an effort. But a totally different feeling, doesn't feel like they are looking over my shoulder even though I'm new. And most of them leave around five, which suites me just fine. Month ends is prolly tougher, but it is normal. The Finish guy at work suggested an after work beer on Thursdays, so might go tomorrow. They have also planned to go gocarting on Monday but this doesnt appeal to me. Never really liked engines, there are reasons I have no drivers licence.

On Monday I will prolly have a coffee with the girl who wanted to speak Swedish instead.

Other than that nothing plannes for the weekend, but I should party. Been awhile now.

2006-10-18 @ 20:05:32
Postat av: PP

galen... helt sinnesgalen.

2006-10-18 @ 23:29:41
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Jocke

Tobbe, på många sätt är vi så olika, du och jag.

2006-10-19 @ 08:37:09
Postat av: PP

ja, jag e inte galen nog att gå upp 6.20 för att gå å träna tex ;)

2006-10-19 @ 09:27:26
URL: http://www.qmd.se
Postat av: PP

däremot ska jag tydligen sätta mig på ett tåg imorrn kl 6.18.
skadat.

2006-10-19 @ 17:25:40
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Anonym

Well I will never wake up so early just to work out impressive :)

2006-10-20 @ 18:44:47
Postat av: Hans

6.20 då ska man ju redan vara på jobbet ju?!? Jävla sjusovare!!!

2006-10-21 @ 09:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0