Nervös

Imorgon börjar jag jobba på den nya avdelningen, och såhär kvällen innan är jag rätt nervös. Förstår inte varför jag utsätter mig för sådana här saker, jag gillar ju inte förändringar. Ändå chansar jag att flytta till Prag, säger upp mig hipp som happ utan alls veta mina chanser. Jag måste sitta inne med masochistiska tendenser.
Hon som jag skall ta över för har säger hon visat mig allt en gång åtminstånde. Bara det att det är så många små olika saker att jag blandar ihop allt, imorgon när jag kommer till jobb kommer jag inte ens veta var jag skall börja. Så mycket små saker och rutiner som även om jag gör mitt bästa att minnas så är det bara suddigt.

Jag kommer ha hand om 4 e-post adresser, och två telefoner. Varför två telefoner, jo här kommer det roliga för alla er som känner mig. Jag kommer svara när de ringer "Accounting Helpdesk" för Nestle Sverige och Zoegas... helt otroligt, hur hamnade geografi- och religionstobbe att svara i en helpdesk för accounting i Prag.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Tomorrow I'll start at the new department, and now the night before I'm quite nervous. I don't understand why I do these things to myself, I don't like changes. Yet I take chance and move to Prague, I just quit a job without knowing my chances. I must be a masochist.
The girl I'm replacing told me she has showed me everything once. It is just that it is so many little different things and I'm mixiing it up, tomorrow when I get to work I won't even know where to begin. Trying to remember is useless at the moment it is just blurry.

I will take care of 4 e-mail addresses and two phones. Whuy two phones, well the ones that know me will find this quite funny. I'm in charge of answering when people call Accounting Helpdesk for Nestle Sweden and Zoegas... unbelivable, how did Tobbe who like geography and religion end up answering a helpdesk for accounting in Prague.

2006-10-15 @ 20:41:22
Postat av: Jocke

Aha, det var alltså därför du pluggade på EC!

2006-10-16 @ 13:37:26
Postat av: Sara S

Tobbe - är du smygekonom?

2006-10-17 @ 10:11:23
URL: http://soderstjerna.blogg.se
Postat av: Emilie

Ah ah life is kinda suprising isn't it? and what? you liked religion!!!?

2006-10-17 @ 11:44:16
Postat av: Tobbe

Joakim.. blä!

Sara S.. inga kommentarer.

Emilie.. still like religion, as a phenomen not as a believer.

2006-10-17 @ 13:29:58
Postat av: PP

religion är djävulens påfund.

hehe smygekonomikillen Tobbe!


"Vad är det vanligaste en civilingenjör säger till en civilekonom?
-En big mac & co, tack!"

gammalt lundesiskt ordspråk ;)

2006-10-17 @ 21:44:53
URL: http://www.qmd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0