Suck...

Träffade Marie ikväll, tjejen som ville träna sin svenska. Tror inte det är en person jag kommer träffa igen. Hon pratade bra svenska och pratade på rätt bra, vilket oftast är ganska trevligt. Men hennes intresse för Sverige och Norden var i mitt tycke inte helt hälsosamt. Hon hade en runsymbol runt halsen och en torshammare, men hon använde dem som nationalistiska symboler. Kändes konstigt att sitta i Prag och prata med en tjeckisk tjej som beklagade sig över glömt sin Ultima Thule t-shirt hemma. Och sedan ett antal nedvärderande uttryck om araber.

Nej, inte alls min typ av person, och ingen jag har behov utav att ha i min vänskapskrets. Tyckte mest synd om henne, och undrade över vem som fyllt henne med all skit.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

I met Marie this evening, the girl who wanted to train her Swedish. But it is not a person I will meet again. She spoke Swedish well, and talked alot which is usually ok. But her interest for Sweden and Scandinavia was in my opinion not that healthy. She had a runic symbol and a Thors hammer around her neck, and she used them as nationalistic symbols. Felt weird to sit in Prague and talk to a czech girl that complained that she forgot her Ultima Thule t-shirt at home. And also uttered a couple of degrading remarks about arabs.

No, not a person that I would like to have as a friend. Mostly I felt bad for her, and wondered who had filled her with all this crap.

2006-10-23 @ 22:03:17
Postat av: PP

What? ingen engelska, vad e detta? ;)

Folk är oftast rätt bra på att fylla sig själva med skit å ska man gå å tycka synd om varenda jävel som har hamnat snet i livet så får man ett ganska deprimerande liv tror jag.
Väljer man att lyssna på Ultima Thule å ta till sig åsikter som, i mitt tycke, ingen vettig människa bör nära, ja då väljer man det.
Ingen annan kan tänka dina tankar åt dig.
Dessutom väljer man själv vem man vill lyssna på.


Så... om vi lämnar det tragiska där... var hon åtminstone snygg? ;)

2006-10-23 @ 22:07:06
URL: http://www.qmd.se
Postat av: PP

ack! du hann precis före. tusan också =P

2006-10-23 @ 22:07:29
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Tobbe

haha... hon var gnaska normal, inte snygg inte ful.

2006-10-24 @ 07:27:04
Postat av: Jocke

Vad är det nu för fel på ultima thule? Förutom att där är så jäkla kallt då förstås...

Och jag kan också säga nåt nedvärderande om araber! Jag har inte träffat en endaste arab som bjudit mig på tårta! Inte ens på min födelsedag! De har ju ingen hyfs nån av dem, så jag tänker minsann inte bjuda nån arab på tårta heller, så det så.

(vid närmare eftertanke vet jag inte hur skolade folk är i latin - ultima thule betyder yttersta norden, vilket man sen själv kan välja att tolka som nordligaste Norge, Spetsbergen, Grönland eller Nordpolen - det finns för övrigt också en ort på Grönland som heter Thule)

2006-10-24 @ 08:10:20
Postat av: Tobbe

Tssk.. Joakim tror du berättade något vi inte visste nu va.. :)

2006-10-24 @ 10:07:54
Postat av: Jocke

Inget som du inte visste, men eftersom du drar hit folk från skumma fotbollsmanagerspel och sånt så vet man inte vad det är för folk som läser... =)

2006-10-24 @ 21:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0