Två filmer

Igår hade jag en matinésöndag. Såg två stycken filmer, ingen av dem sådär tokbra.

Först såg jag Lucky Number Slevin. En thriller/action/komedi i samma stuk som snatch och liknande filmer, fast då en amerikansk verision. Men just därför det var det så kunde man lista ur stroyn ganska bra redan innan det avslöjade slutet. Men den var helt klart ok, även om Lucy Lius karaktär var en aning märklig.

Betyg: TTT (snudd på två T)

Efter det såg jag World Trade Center, och jag visste han den skulle bli en hel del glorifierande av USA, men de brukar vara bra på att använda stråkar och göra så man bryr sig. Men inte ens det tyckte jag de lyckades med. Det hela blev mest svulstigt, nej, det här föll mig inte i smaken. Var inte ens nära en tår någon gång under filmens gång..

Betyg: TT

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Yesterday I had my matiné Sunday. Saw two movies of which none was really that good.

First I saw Lucky Number Slevin. A thriller/action/comedy from the same mould as Snatch and similiar movies. But because of that you were able to more or less understand the whole story before the revealing end. But it was ok, even though Lucy Lius character felt peculiar.

Grade: TTT (almost two T)

After that I saw World Trade Center, and I knew it would bea lot of US gloryfying, but they are usually good at using the strings in the music to make you care. But they didnt even succeed with that. It just felt likte too much, I didnt like this one. Wasnt even close to a tear the whole movie.

Grade: TT

2006-10-09 @ 13:22:14
Postat av: Jocke

United 93 tyckte jag var rätt bra, även om man inte ska se den precis innan man ska flyga nånstans (särskilt inte om man ska till USA). Om du nu vill se en film om elfte september alltså.

2006-10-16 @ 13:31:05
Postat av: Tobbe

Håller med, United 93 var bra. Den berörde mig mer än WTC filmen gjorde.

2006-10-17 @ 08:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0