Erbjudande

Både företagen var intresserade och nu på morgonen kom en tjej från personalavdelningen förbi. Hon hade två löneerbjudanden och hon hade erbjudande om en intervju till.

JJVC, 26k och inga garantier om hur mycket mer eller när det skulle bli mer.

Gold, 26k och en höjning till 28k efter tre månaders jobb där.

Och ett erbjudande att gå på intervju för Olivetti, fast jag tror jag skippar den. Det är Accenture det med och jobbet kommer vara liknande som jag nu redan är erbjuden. Hade det varit utanför Accenture så hade jag aldrig tvekat, utan gått.

Hon ville ha svar direkt, men jag ville ha en dag att fundera iaf. Men det lutar nog åt Gold, sorry PP.

Jag skulle ju kunna säga nej helt och hållet och fokusera utanför Accenture, men det känns olustigt utan jobb och vet ju inte hundra om det dyker upp något.

Kommentarer
Postat av: syster

Grattis Tobbe !!!!!! Kramar

2006-09-06 @ 11:03:45
Postat av: PP

Klart du ska ta jobbet =)
Pengar is da shit så att säga.

Plus att du kanske kan knäcka systemet inneifrån ;)

2006-09-06 @ 13:53:47
Postat av: Hans

Målet var väl att bli chef för chefen? Kanske är enklare att arbeta sig upp inom organisationen än att bli snuskigt rik och köpa hela företaget?

Go Tobbe!! Om det bara vore lika lätt hitta nytt kneg här hemma.

2006-09-06 @ 16:41:36
Postat av: PP

Du kan alltid flytta till Karlstad å bli säljare åt oss Hans.... vi letar febrilt =P
Gör du ditt jobb ordentligt så blir det en lön på 25-30000 efter skatt ;)

2006-09-06 @ 18:53:54
Postat av: Hans

Skulle jag flytta till ett land där man tvingas dricka Löfbergs Lila? ICKE!! Dessutom är jag en usel säljare.

2006-09-06 @ 19:47:03
Postat av: PP

Du får väl dricka cola istället ;)

Du pratar iallafall inte skånska... större chans att folk i butiker mm förstår vad du säger =o)

2006-09-06 @ 20:13:09
Postat av: Anonym

Grattis Tobbe!!

Du verkar ju vara värsta populära killen där nere också. Nytt jobb nån vecka efter du sagt upp dig inom samma företag. Stabilt

Lycka till på nya stället

2006-09-07 @ 09:06:25
Postat av: Jocke

Om man ändå satt i en sån lyxig sits att man kunde välja vilket jobb man ska ta. Klart du ska ta Gold Deal, det hörs ju lång väg att det är ett gyllene tillfälle. Och lönen är inte alls illa, ett märkbart steg upp från vad du har nu väl?
Fast det viktigaste är ju att det låter som om du kommer trivas bättre där; 2k mer i månaden är det inte värt att vantrivas på sitt jobb. Men om stället som verkar trevligast dessutom betalar bäst tycker jag inte det verkar vara mycket att tveka om.
Grattis!

2006-09-07 @ 22:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0