Första avklarad

Morgonen gick ok därhemma, ingen krock med badrummet. Jag är tidig av mig och hon lite senare, så tror inte det skall behöva bli några problem i framtiden heller.

Första intervjun, Gold deal är Nestle tydligen, Nestle Nordic. Intervjun gick ganska bra tyckte jag, och det var ganska säkert att de var intresserade. Jag har språken som de vill ha och dessutom har jobbat inom företaget innan så har ett hum om vad de gör här. Så i slutet av intervjun så säger hon, jag vet att du har en intervju till, jag hoppas att deras jobb inte låter intressant. Så nog känns det som jag har en god chans, bara vet inte hur pass kall jag skall vara. Det kan ju dyka upp mer intressant jobb utanför Accenture.

Kommentarer
Postat av: PP

Nej nej nej Tobbe

Ett jobb är ett jobb iofs... å har man inget annat så har man inget val. Man klarar sig inte utan pengar, så e det bara.

Bortsett från det så e Nestle ett av de 'onda' företagen i världen som hugger ner/förstör regnskog tex. Skickar dålig barnmat till mödrar i afrika osv.
Hade en tjej på korridoren som skrev en uppsats om dom för ett par år sen.
Inte bra alls.

Rent moraliskt måste jag fördömma ett jobb där.
Rent pengamässigt måste jag acceptera det ;)

2006-09-04 @ 17:38:36
Postat av: Hans

Nu kan man väl kanske inte välja bort ALLA onda företag. Det finns grader även i helvetet. Men är det inte bland annat de som får mödrar i Afrika att INTE amma sina barn och istället ge dem mjölkersättning och dylikt som innehåller MINDRE näringsämnen än bröstmjölken. Eller det var kanske ARLA. Jaja, hur som, själv väljer jag ut ett litet antal bolag och produkter att bojkotta, ibland allt från nåt land jag tycker är elakt för stunden.

Med andra ord, om du tycker du bopjkottar tillräckligt mycket ondska redan så ser inte jag nåt fel i att jobba för Nestle. Om du slutar dricka Coca Cola eller nåt så jämnar det kanske ut sig?

2006-09-04 @ 19:06:59
Postat av: Jocke

Det var Nestlé med bröstmjölksersättningen, ja. Men va fan, kör hårt ändå.
Sluta dricka coca cola? Försöker du övertala honom att inte ta jobbet, Hans?

2006-09-04 @ 21:59:36
Postat av: PP

sant, blir jobbigt i längden att bojkotta alla onda företag

nestle, microsoft, apple, google, intel, cocacola, mcdonalds, euroshopper, netto, oljeföretagen, bilföretagen....

Nestle har nog legat överst på min hatlista rätt länge faktiskt.
Tyvärr så e jag ju ganska svag för After Eight...

2006-09-04 @ 22:01:38
Postat av: PP

Förresten vem har bestämt att det finns grader i helvetet? =o)

Om vi då bortser från allt rollspelande å fantasyböcker mm... ;)
hmmm fast klart... då måste man ju bortse från bibeln med antar jag... jobbigt att ta bort helvetets största stöttepelare.

2006-09-04 @ 22:03:53
Postat av: Jocke

Har de inte kommit fram till att det är kallt i helvetet numera? För att undvika alla som ville dit på solsemester. Det borde ju betyda att det finns minusgrader i helvetet. Om sen minusgrader ska räknas som grader eller som frånvaron av grader, det kan ju var och en få avgöra vad de tycker om.
Zoégas ägs visst av Nestlé nuförtiden, så jag känner rätt många som inte klarar av att bojkotta dem.

2006-09-05 @ 08:41:01
Postat av: Hans

Så om Tobbe börjar jobba för dem går en del av priset för varje kaffepaket rätt ner i Tobbes ficka? Hmmm, då vet vi i alla fall vem som bjuder på ölen nästa gång vi ses...

2006-09-05 @ 15:34:43
Postat av: PP

Nä det e väl inte kallt i helvetet, än?
Man säger väl "When hell freezes over".
Måste ju syfta på att det inte gjort det än =o)

Å går alldeles utmärkt att bojkotta Nestlé då, utöver min lilla svaghet, eftersom man då inte dricker kaffe =P
Å blir man tvungen att dricka kaffe, så finns det ändå inte nåt annat än löfbergs lila här uppe...

2006-09-05 @ 18:29:54
Postat av: Hans

Då vet vi var Helvetet ligger!!! Löfbergs lila?!?!? Och du bor där frivilligt?

2006-09-06 @ 16:39:22
Postat av: PP

jamen jag dricker ju inte kaffe ändå så =P

2006-09-07 @ 16:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0