Ledig

Ledig idag och imorgon, vet inte exakt vad jag skall göra. Men i slutändan skall det nog inte vara så svårt att få tiden att gå. Andrea åkte tidigt imorse till sin familjs stuga. Så har lägenheten själv till och med söndag, man uppskattar det mer när det inte händer så ofta.. :)

Imorgon skall jag gå på bio med Jitka, hon är en bra vän. Tacksam jag fått träffa henne, stöder alltid och lyssnar. Så det skall bli trevligt. Vi skall se en tjeckisk film, nej min tjeckiska är inte bra nog, de visar den textad på engelska.

Igår fick jag en mindre chock, jag fick meddelande från Jisun, sydkoreanskan. Inte pratat med henne på väldigt länge. Men det var tryggt att veta att hon är precis som vanligt, jobbnarkoman, hon var fortfarande på jobbet när hon skickade meddelandet sent på kvällen, plus hon skall givetvis jobba idag med. Hon snackade om att möta upp någon gång under oktober.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Free
Free today and tomorrow, I don't know exactly what I will do but in the end there is usually never a problem to make time pass. Andrea was up early and went to her family cottage, so I have the apartment for myself until Sunday, you enjoy that more when it doesn't happen as often.. :)

Tomorrow I'll go to the cinema with Jitka, she is a good friend. I'm thankful I have met her, always supportive and listening to what you say. We will go see a Czech movie, no I can't understand enough, there will be English subtitles.

Yesterday I experienced a lesser chock, I recieved a message from Jisun, the southkorean girl. I haven't talked to her in a very long time. But it felt comfortable to see she hadn't changed, workoholic, she was still at work when she sent the message and it was quite late. And ofcourse she'll be working today as well, she suggested we should meet up some time during October.

2006-09-28 @ 09:05:21
Postat av: PP

grrrr

2006-09-28 @ 10:18:35
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Emilie

Enjoy the singing in the shower...

2006-09-28 @ 10:54:55
Postat av: Jocke

Not too loudly though, remember, you still have neighbours!

2006-09-29 @ 08:44:59
Postat av: Hans

Det är underbart med folk vill planera ett spontant möte "nån gång i oktober". Då har man för mycket planerat...

2006-09-29 @ 08:53:55
Postat av: PP

neeej.... det kallas att vara gift med jobbet =o)

2006-09-29 @ 14:18:24
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Hans

Jag hoppas innerligt att jag aldrig blir sån. Jag är av den åsikten att jobbet har man för att ha råd att leva. Man lever inte för att jobba. Om man sen råkar trivas med jobbet är det bara ett plus (om än ett stort ett)

2006-09-29 @ 17:44:13
Postat av: PP

Du jag måste säga att jag håller med till 100%
Precis så har jag alltid tänkt. Trodde nästan jag var ensam om det =o)
Jobba ihjäl mig eller få hjärtattack av jobbstress e nåt som aldrig kommer hända mig. Inte för att jag tror nån tror det heller =P

2006-09-29 @ 21:11:52
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Tobbe

Svårt att se mig själv gift med något jobb. Antar det är en av många anledningar jag kommer så bra överens med er med... liknande filosofier :)

2006-09-30 @ 08:11:33
Postat av: Jocke

Jag håller bara med till sisådär 50%. Inte för att jag på något sätt hyser planer på att gifta mig med jobbet jag heller, men ska man tillbringa 40h i veckan där så vill jag banne mig trivas. Hellre ett bra jobb där jag trivs än ett dåligt där jag mår pyton men tjänar 10000 mer i månaden. Man ska ju orka leva också, inte bara ha råd med det.

2006-09-30 @ 10:31:35
Postat av: Hans

Men måste man verkligen jobba 40h/vecka? Jag hoppas i alla fall kunna arbeta lite mindre än så i framtiden. Om fler jobbar mindre blir det mer jobb över till de som inget har!!! (Och sannolikt mindre sjukskrivningar)

2006-09-30 @ 12:19:41
Postat av: Jocke

Sant, jag skulle inte ha något emot att jobba 80% så länge jag klarar mig bra på lönen ändå, men det betyder fortfarande att jag går till jobbet 4 dagar av veckans 7. Och det betyder fortfarande att jag hellre bygger korsord än kärnvapenmissiler. Och att jag hellre har trevliga kollegor än otrevliga. Såklart.

2006-09-30 @ 19:41:45
Postat av: PP

1-2!!!

JJJ så klart!!

2006-10-02 @ 20:09:18
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Jocke

Äntligen! Trodde ingen skulle nämna allsvenskan mer...
HIF har kvar att möta både AIK och Elfsborg. Ja, det kan fortfarande gå käpprätt åt skogen, men jag tycker inte det råder någon större tvekan om vem av HIF och MFF som har störst chans på seriesegern just nu iaf...

2006-10-03 @ 08:48:13
Postat av: PP

hallå... det skiljer 3 poäng lagen emellan.
Det e en match vet du! 5 matcher kvar.

2006-10-03 @ 10:57:40
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Jocke

Japp, det är inte långt mellan HIF och Malmö, men jag pratade om seriesegern - om Malmö ska ha någon chans på den vill det till att Elfsborg och AIK förlorar en hel del, och om de båda slår HIF ser det inte direkt ljusare ut för Malmö heller. Men om å andra sidan HIF vinner mot de båda så lär ju Malmö ha så mycket svårare att knappa in på HIF. Malmö möter AIK i sista omgången, men behöver ha hämtat in nio poäng på både AIK och Elfsborg på de fyra omgångarna innan dess (plus att inget av lagen ovanför Malmö just nu får ta fler poäng än Malmö). Alltså - HIF har förvisso lätt att ramla en bra bit neråt i tabellen eftersom det är så tätt mellan lagen, men har onekligen långt bättre förutsättningar för att utmana de båda topplagen än MFF har.
Sen tror jag ju fortfarande att HIFs formtopp kommit för sent och att Elfsborg vinner serien, men det är jäkligt skönt att se sitt lag på tredje plats i tabellen istället för åttonde, om än bara för någon omgång.

2006-10-03 @ 17:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0