Seg måndag

Usch vad seg man är ibland..  fick tvinga mig upp från sängen och göra mig iordnign imorse. Alltid lite trögt men imorse var extrajobbigt.

Lägger min valröst på brevlådan idag, känner att jag fortfarande vill rösta. Skall ju hem någon dag.

Lördagens festande var ganska lugnt, men trevligt. Var dock inte hemma förrän 4 på morgonen, så var lite seg när jag tog mig till brunchen igår med.. men var tvungen att komma, australiensaren som jag träffade mycket i början är tillbaka i Prag på besök. Så ville ju inte missa det.

Skall laga mat en dag i veckan med fransyskan, hon ville äta något svenskt så funderade att bygga på något från en rotsakspytt. Jag skulle göra huvudrätten och hon förrätt och en liten efterrätt.

På lördag skall jag gå på koncert, Röda Arméns kör är i Prag och equadorianen erbjöd mig en gratis biljett, vi kommer inte sitta brevid varandra. Men eftersom jag tycker det är ganska cool musik, så kan jag inte säga att jag bryr mig. Dessutom finns det ju chansen, om väl liten, att jag hamnar mellan två söta flickor.. :)

Inget nytt om det nya jobbet, vet bara att bara att de har börjat jobba på pappersarbetet för min transfer.



Kommentarer
Postat av: Jocke

Och du röstade på kristdemokraterna som vanligt, antar jag. ;)
Nej, svara inte, valsekretessen är livsviktig, och ingen kommer ändå tro dig nu när jag avslöjat sanningen.

2006-09-11 @ 18:31:26
Postat av: Hans

Gott att höra att exilsvenskar tar sitt ansvar och går till valurnorna!! Jag har precis i dagarna refererat valdebatten för en gammal vän i Kina. Och ja, jag såg naturligtvis till att vinkla debatten till fördel för den sida JAG hejar på!!!

2006-09-11 @ 18:34:27
Postat av: Tobbe

Jocke. Grrrrr....

Hans. Det kändes hyggligt viktigt, ett sätt att hålla kontakten med landet.

2006-09-11 @ 19:12:24
Postat av: PP

usch prata inte politik.
jag vet vad jag borde rösta på å jag vet vad jag både vill å inte vill rösta på samtidigt.


bättre att prata MFF då!
som har haft en ganska så tursam omgång i fotbollen senast!
AIK å Elfsborg spelade oavgjort i helgen, Hammarby fick stryk igår, om än lite orättvisst tror jag.
Djurgården håller precis på att få stryk, 0-2 för tillfället.
Å om då MFF kunde vinna imorrn å IFK få stryk samtidigt så ser tabellen helt plötsligt helt okay ut =o)

Om inte annat så kan man ju alltid falla tillbaka på lite GLORY GLORY MAN UTD!!
Eller vad säger du Tobbe? ;)

2006-09-11 @ 20:42:30
Postat av: Jocke

Synd då bara att Malmö är chanslösa imorgon.
Och att Man utd kommer sluta trea i premier league.
Precis som Malmö i allsvenskan alltså.

2006-09-11 @ 21:17:52
Postat av: Anonym

Man UTD.. manure.. :)

Tacka vet jag.. ehh.. Southampton.

Och Jocke, MFF har fortfarande chansen att vinna Allsvenskan, nu kommer jag inte ihåg hur det går för HIF. Du kanske kan påminna mig?

2006-09-11 @ 22:49:58
Postat av: PP

man kan ju läsa om statistiken mellan MFF å HIF när dom spelar i hgb.
inga förluster för MFF de 6 senaste åren...

Å Southampton går det ju bra för... har jag hört.
13e plats i the Championship....
Man skulle kunna tro att det e en okristen värld!

2006-09-12 @ 09:10:36
Postat av: PP

MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!!

JJ så klart!
9 mål på 8 matcher, kan det bli bättre?

2006-09-12 @ 19:27:45
Postat av: Tobbe

Heja Malmö.. PP hoppas du vet man kan kolla på målen ganska snabbt efter på Canal Plus hemsida.

2006-09-12 @ 19:55:01
Postat av: Jocke

Jag kommenterar av princip inte anonyma inlägg, så jag låter resultatet tala för mig istället.

Man hör förresten Olympia från vår lägenhet. En kväll som denna hör man Olympia VÄLDIGT tydligt. Jag vet att HIF gjort mål innan Canal+ gör det. =D

2006-09-12 @ 21:02:11
Postat av: Louise

Så gött att HIF vann. HELA OLYMPIA!!! :-D

2006-09-12 @ 22:52:40
Postat av: PP

jamen det e ju typiskt

2006-09-13 @ 03:51:48
Postat av: Hans

Stackars PP. Tvingas bo i LöfbergsLilaLand och hans kära Malmö förlorar. Du får ta och säga upp dig och flytta nånstans precis som Tobbe.

2006-09-13 @ 07:01:46
Postat av: Jocke

Fast den här gången flyttade ju Tobbe inte när han sa upp sig, han skaffade en sambo istället. =)

2006-09-13 @ 08:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0