Terrorhotet

Jag var i centrum i lördags med Emilie, men det enda jag märkte av hotet då var att jag såg två poliser med automatkarbiner. Jag visste om att det var därför de var där, förrän mor ringde på kvällen och upplyste mig.

Tjeckien är mer iblandat med USA och deras korståg än Sverige, men jag går inte omkring och är orolig. Enligt mig så är det totalt onödigt sätt att spendera energi. Då skulle man varit orolig att gå över gatan eller att bo nära ett kärnkraftsverk, och tänk på dem som bor i ett område som de vet förr eller senare kommer drabbas av en massiv jordbävning.

Om skit händer och jag är mitt i det, så har jag haft en löjlig massa otur. Men inte mycket att göra åt, man kan omöjligt skydda sig mot allt. Jag kan undvika att gå genom den mörkaste gränden men jag vill inte känna mig tvungen att sitta hemma.

Jag svammlar, men vad jag menar är jag är inte orolig här nere, och som jag och Munkapågen menade, den här nyheten hade nog inte varit en nyhet innan 11:e september.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Terror threat

I was in the centre with Emilie this saturday, but the only thing I noticed from the threat was that I saw two policmen armed with automatic weapon. And I didn't even know why they where there until mother called me in the evening.

The Czech Rep is more involved in the US crusade than Sweden, but I dont go around and worry. I my mind it would be a waste of energy. Then you would have to worry about crossing a street, live close to a nuclear plant, or even more the people living in arreas where sooner or later a massive earthquake will occur.

If shit happends, and Im in the middle of it, I have been ridicously unlucky. Nothing I can prevent, impossible to protect yourself against everything. I can avoid going through the darkest alley, but I dont want feel like Im forced to stay at home.

Im talking jibrish, what I mean is Im not worried. And as I and "Munkapågen" agreed, this probably wouldnt have reached Sweden as news before 11th of September.

2006-09-25 @ 14:58:42
Postat av: PP

jasså det blev översättning ändå? ;)

2006-09-25 @ 15:54:44
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Jocke

Jag blev inte översatt. =(

2006-09-25 @ 18:06:28
Postat av: Tobbe

Donut.. Monk.. nej, det blev för jobbigt att fundera över.

2006-09-25 @ 18:23:30
Postat av: Emilie

I didn't even noticed amy single threat..I must be blind or something like this. Or I just don't care :) It's even impossible to protect yourself from the people you know, so terrorist attacks whatsoever...

2006-09-25 @ 18:41:43
Postat av: PP

oj tänk om man skulle öva på sin 12 veckors franska =o)

hur går det med tjeckiskan Tobbe?

2006-09-25 @ 23:15:23
URL: http://www.qmd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0