Vad hände

Läses på egen risk om man tycker Tobbe blir för personlig ibland, den här bloggen funkar som en bro till er därhemma, men har även blivit en slags dagbok.

Jo, vad som hände var att som vanligt är Tobbe usel på sista steget, det som skall sätta det i hela i schack matt. Jag flyttar runt pjäserna, och kommer närmre och närmre men jag hittar aldrig, eller gör aldrig det sista draget.

En trevlig kväll, mellan 17 och 22. Lagade mat, pratade, åt, skrattade, drack vin och hade riktigt trevligt. Min rotsakspytt blev bra, och biffarna till utmärkta. Hennes chokladkaka var väldans god, njuter av en bit nu idag med. Flera gånger skrattar hon med sådan värme att jag bara sitter där med ett fånleende. Och på slutet av kvällen skrek en hel manskör i mitt huvud att jag skulle göra något, en kyss, något. Men jag gjorde det aldrig, och jag är en aning upprörd på mig själv. Och därför kom den djupa sucken över mig själv på morgonen.

Men nu verkar det som flickan jag har hittat är bra mycket mer smartare än vad jag någonsin kommer bli. På morgonen så började vi snacka som vanligt, jag hade förresten kommit tidigt och satt blommorna jag köpte till middagen på hennes skrivbord. Så vi började prata över msn, där hon säger att hon förväntade sig att jag skulle göra något, jag är ärilg och förklarar alla förvirrande tankar i mitt huvud. Vi bestämmer att vi skall träffas ikväll och så säger hon, då skall vi göra det på hennes sätt.  Hon säger även att, när vi pratar ikväll kommer hon säga saker som jag inte kommer gilla men även saker jag kommer gilla. Så det är med viss rädsla jag ser fram emot kvällen.

Jag har aldrig varit så ärlig och rättfram med någon. Och jag tror att jag skulle vara en idiot om jag inte gjorde ett allvarligt försök med detta. Och då har jag inte ens berättat för er att hon gillar att spela Heroes of might and magic och har spelat rollspel.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Heja Tobbe!

2006-09-19 @ 10:20:05
Postat av: Jocke

...och för att förtydliga; det var ingen sarkasm i det förra inlägget, det var ett uppriktigt menat lycka till och heja heja. Sådeså.

2006-09-19 @ 10:21:03
Postat av: PP

Tobbe Tobbe Tobbe!

Vi får väl se om piskan dyker fram ändå ;)

2006-09-19 @ 10:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0