Kaos och Krig pa jobb...

Jaha..  mitt i en valdigt trakig period.

Under hela mars funderade jag pa om jag skulle sage upp mig och den siste mars bestamde jag mig och lamnade in mitt avskedspapper. Det blev starten pa nog den varsta jobbveckan jag varit med om...

Forst diskuterade vi att jag skulle fa andra arbetsuppgifter, pa mitt eget initiativ, tankte att det ar jobbigt att borja pa ett helt nytt jobb, och jag trivdes med de flesta pa jobb. Sa de gav mig ett erbjudande som jag fick till tisdag morgon att fundera pa, sa jag funderade men vad de erbjod skillde sig inte mycket fran vad jag redan gjorde. Sa jag tackade nej, och gick till lunch tillsammans med min svenska kollega. Nar jag kommer tillbaka till jobb sa marker jag att nagon har varit vid min dator. Dar finns ett annat loginnamn, och mitt login funkar inte. Jag letar upp en IT-snubbe att hjalpa mig. Det forsta som IT-snubben sager nar jag traffar honom ar att de sa at mig att gora det, jag undrar vad och han sager att de har blockat all min tillgang till internet.  Jag ber om han kan iaf ornda sa jag kan na vara informationssidor om var anstallning for Accenture.

Grejen ar den att ingen kommer och berattar for mig vad som har hant, ingen av mina chefer verkar tycka de behover motivera till mig ansikte till ansikte om varfor det hant.

Efter jag gatt fran jobb pa onsdagen sa far jag ett meddelande fran en van pa kontoret att sa fort jag gatt sa har de ringt efter it-snubben igen och de ar ett gang som star vid mitt skrivbord och pratar om hur de skall gora med min dator.

Pa fredag, igar, sa far jag ett mejl om att de vill traffa mig och ha ett mote, ok tanker jag, kanske jag kan fa en forklaring kanske kan vi borja prata om det hela. Men nej, det forsta som hander pa motet ar att jag far ett papper som sager vi har andrat dina arbetsuppgifter och darfor ocksa sanker din lon, rejalt med nastan en tredjedel. Och sager att det galler fran idag och ber mig skriva pa pappret. Jag vill inte skriva pa men de sager att det anda galler och de alla skriver pa att jag sett pappraet och vagrat skriva pa det.

Efter det ar jag av forklarliga skal inte alls lycklig, och borjar forsoka ta reda pa vilka regler som galler. Om jag skall vara tvungen att ga med pa detta, om de kan gora det under perioden som jag har sagt upp mig.. manga fragor som jag inte har nagon aning om. Och efter lunch far jag ett samtal och personalavdelning vill tala med mig, hon var med pa motet tidigare under dagen med. Jag gar dit och nu kommer de med ett annat erbjudande, jag kan fa lamna jobb redan den 13:e april om jag vill. Men da far jag bara lon till och med da med..  men just nu lutar jag at att ta det erbjudandet, for jag tror inte jag vill vara kvar pa jobbet med sadana chefer. Fast jag vet inet om de vill bara bli av med mig for de kanske gjort nagot fel med, att de gjort nagot de inte har ratt till. Jag skrev ett langt e/post meddelande till nagon som kallas peoples advocate, som skall vara helt oberoende.

Jag vet inte hur latt/svart det kommer bli att hitta ett nytt jobb heller, skulle jag ga med pa deras erbjudande sa har jag bara en lon till att tillga. Jag var pa en jobbintervju pa en annan vaning i samma byggnad, och maste saa det gick valdigt bra, men sedan fragade de om namnet pa min chef for att fa referenser, och jag tror inte han kommer saga alltfor trevliga saker, sa skall nog inte tro jag far det jobbet. Urgh.. allting kanns valdigt osakert just nu.

Men idag skall jag mala agg tillsammans med Gavle, Sarah, och de tva finskorna Auli och Assi.

Grattis allihopa...
Munka, PP, nille, Far, Tilde, Monika, Eva, Stalledrangen, Luffaren och sakert fler som jag har missat.

Sitter pa ett internetcafe och lyssnar pa MFF spela fotboll.

Kommentarer
Postat av: PP

Det e ju bara märkligt att kräk-nivån på chefer verkar vara genomgående hög var man än befinner sig... iallafall känns det så ofta :(

Just nu hoppas jag verkligen du kan klämma åt dom på nåt sätt.
Fixa nån som skriver tjeckiska annars, så kan jag lägga upp en webbsida så kan vi starta en härlig smutskastar kampanj mot företaget.
Letar upp lite tjeckiska sökmotorer i stil med hitta.se å eniro å så lite google å msn, så kan man få ut en hel del skit ganska synligt på nätet.

trött jag blir på såna jävlar rent ut sagt.

2007-04-07 @ 19:30:33
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Jocke

Accenture är ju inte direkt ett tjeckiskt företag, det går säkert att kasta skiten högre upp i hierarkin. Problemet är ju att man måste ha en jäkligt stark kastarm, typ en tidning eller en internetkampanj eller nåt.
Men det låter onekligen inte som om du ska vara kvar där, de verkar helt knäppa de där cheferna. Är informationen du arbetar med hemligstämplad på nåt sätt, eller vad tusan är det som fått dem så paranoida?

Var alltid noga med att förklara både i ansökningsbrev och på intervjuer att din förra chef inte gillar dig. En kort förklaring om varför kan man ha, men det ska inte låta som en bortförklaring, utan så kort och koncist som möjligt. Att det var väldigt impopulärt att du sa upp dig kan räcka. Det är bättre än att det kommer som en chock när potentiella arbetsgivaren ringer upp gamla chefen.

Lycka till med att hitta ett vettigt jobb!

2007-04-10 @ 09:37:43
Postat av: PP

Några nyheter?

2007-04-12 @ 18:48:41
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Andreas

Låter som kriget.
Klart rätt att inte skriva på. Har svårt att se att det skulle kunna få gå till på det sättet ens i Tjeckien. :)

Hoppas din påsk var bra!

2007-04-14 @ 01:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0