Så snabbt allt gick...

Ok, så det sista jag skrev var att jag funderade att anta deras erbjudande om att sluta redan den fredagen den 13:e april...

Så jag kom till jobb på tisdagen efter påsk och sa att jag antar erbjudandet. Senare på dagen i mötet med personalansvarige så säger de att om jag vill så kan jag få resterande dagar ledigt, hint hint, vi vill inte träffa dig något mer. Jag antar även det erbjudandet, jag vill inte vara kvar på ett sådant ställe. Så avslutar med lite tack för mig mejl och att det varit trevligt att jobba med folk, givetvis inte alla.

När jag vaknar nästa morgon är det med lättnad, har bestämt mig att resterande av den veckan och nästa vecka skall vara semester. Därefter skall jag börja ta tag i att leta efter jobb. Så vaknar på onsdagen och tänker idag skall jag spela datorspel hela dagen och bara slappa. Och det hela börjar planenligt, jag rockar med mina Greker som är på väg att vinna ett stort krig mot de hemska Aztekerna när min telefon ringer. Jag reflekterar bara snabbt att det är ett svenskt nummer, tänker att det är nog någon från familjen som ringer. Svarar och inser det är en mansröst jag inte känner igen men kan inte placera, och det tar ett par sekunder innan jag inser det är ekonomichefen från dem jag jobbade för från Sverige. Hade ju redan hunnit placera allt det i bakhuvudet och hade inte alls räknat med det samtalet.

Han frågar vad jag har för planer, om jag har ett nytt jobb på gång, eller om jag möjligen skulle vara intresserad av att flyga hem till Sverige och träffa dem, på måndagsmorgonen (16 april) för att kanske bli anställd under tre månader. De betalar flyget, såklart jag är intresserad, de har ju sitt huvudkontor i Helsingborg så jag skulle kunna träffa familjen och jag hade ju inget annat jobb på gång. Vore korkat av mig att inte vara intresserad, så jag bokar flyg. Flyger hem till Sverige på söndagen, och träffar dem på måndagen för intervju.

Intervjun kunde varit ett kapitel för sig, med tanke på att Ekonomichefen, Operationsmanager, Chefen över de som jobbar som controllers och dessutom VD:n för hela företaget var med på intervjun. Men mest av allt tror jag de ville träffa mig och se vad jag är för en kuf... för det hela går rätt fort och de vet ju i princip redan vilken kunskap jag sitter inne på. Jag undrar lite i hur mina chefer i Prag förklarade mitt väldigt hastiga försvinnande, men vad de än sagt så kan ju inte folket i Sverige helt trott på dem.

När jag lämnar intervjun så känns det som det gått rätt bra då ekonomichefen sitter och funderar över vad jag skulle behöva för att börja jobba och var jag skall sitta. Och på onsdagen åker jag upp till Helsingborg och skriver kontrakt.

På torsdagen är det tillbaka till Prag nu för att snabbt avsluta allt jag haft där, på fem dagar. För jag har bokat ett nytt flyg tillbaka till Kastrup på tisdagen (24 april) därpå. Jag säger upp  min lägenhet utan att behöva betala några mer hyror då min rumskamrat snabbt hittar en ersättare. Sprider ut mina saker i Prag lite, Gävle fick ta en säck med kläder, kanadensaren min dator och amerikanaren jag spelar rollspel med fick ta hand om mina böcker. Hade en väldigt schysst "ses igen fest" med vännerna i Prag, vi var de sista som gick från puben och vi hade nog tömt ett par fat öl kändes det som. Förhoppningsvis kan jag visa några bilder från det senare.

Så tillbaka i Sverige i tisdags, började jobba i Helsingborg i onsdags, och nu ser det ut som jag flyttar in och delar lägenhet med en tjej i Helsingborg på måndag.

Jobbet har börjat bra, alla är väldigt trevliga och alla säger att jag är väldigt välkommen. De tror att jag kommer kunna lösa upp en del knutar och med min kunskap från hur det fungerar i Prag skall kunna förklara ett och annat.
Och jag tror jag kommer kunna hjälpa till en del.

Efter de här tre månaderna så får vi se vad som händer, men planen för tillfället är att jag åker tillbaka till Prag. Har mer eller mindre redan boende där från augusti om jag vill.

Kommentarer
Postat av: PP

Härligt att det löste sig så bra :)
skönt att bli välkomnad så på ett nytt ställe

2007-04-29 @ 02:04:32
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Hans

Jag skulle inte ha nåt emot ifall nån av våra kunder skulle ringa mig och erbjuda mig nytt jobb. För somliga är det enkelt. Fusk! Eller jag menar. Grattis till nya jobbet, Tobbe!!!

2007-04-30 @ 11:40:19
Postat av: T2

Grattis mannen

Härligt att det löste sig med all ångest från förra jobbet. Kanske dax för en grillfest och öl snart?

Vi hörs
Tobbe

2007-04-30 @ 13:28:58
Postat av: Tobbe

Grillfest och öl låter som en strålande idé. Och min bror var inte mot det heller, så kanske en helg i maj.

2007-05-01 @ 23:17:10
Postat av: Hans

Och så kan du ju komma upp till Dalarna och fira midsommar!!

2007-05-02 @ 09:26:34
Postat av: PP

eller varför inte till karlstad så kan du oxå komma iväg en bit hans ;)

2007-05-02 @ 20:10:29
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Hans

Tja, nån gång kanske man skulle släpa sig till Dretland också...Om Tobbe komemr dit så kan jag försöka möta upp kanske?

2007-05-03 @ 11:16:41
Postat av: PP

tycker jag låter som en lysande plan :D

2007-05-04 @ 16:27:59
URL: http://www.qmd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0