Bragdguldet eller något...

I fredags på jobb så börjar jag hosta en massa och nysa och näsan rinna. Känner att jag nog har lite feber, men eftersom fredagen är en viktig dag och vi hade en del jobb som måste bli klart. Så jag kom från jobb runt åttatiden på kvällen, och man kan tycka att jag bara borde åkt hem och krypit ner i sängen då. Men nä, jag följer med finnskorna för att titta på filmen Clerks II. När jag klar med jobb och börjar slappna börjar jag känna hur det värker lite i alla mina muskler. Kommer hem runt midnatt och går och lägger mig. Det där med lite feber var nog fel, jag hade nog lite högre. Hela natten är ett lidande, kallsvettandes, frysandes och hostandes. Har minnen av att springa fram och tillbaka till toan för jag fryser så mycket när jag lämnar sängen, och huttrar ändå när jag är tillbaka under täcket.

När jag vaknar på lördagen mår jag inte mycket bättre och det är på svaga ben jag rör mig lite i lägenheten. Men 99% dock stannar jag i sängen till kl 17.30 då jag skall åka in och möta Gävle för vårt taktiksnack inför matchen. För det är hela grejen jag planerar fortfarande att spela matchen på kvällen och försöker spara så mycket energi som möjligt så jag kan spela.

Möter upp med Gävle, slutar med att jag bara petar lite på maten som kommer in, dricker två glas apelsinjuice och en kopp te med citron i. Jag ser inte ens frisk ut som bilder senare kommer visa.

Vi tar oss till badmintonstället och möter upp med finnskorna som oroas lite över hur jag ser ut men jag försäkrar dem att jag kan spela. Jag och Gävle har ju klätt upp oss för arrangemanget med, våra svenska tröjor och blått pannband vardera.

Och under ca en timme så spelar jag. Först uppvärmningen där det ser illa ut för oss, men när allvaret börjar så fokuserar vi och visar ingen nåd. Jag samlar alla krafter jag har i kroppen för den här matchen, och vi vinner första set 15-2. Andra set redan så börjar sakta mina krafter sina men vi vinner även det klart, 15-7. Och på grund av Paula är lite dålig förlorare, lite charmigt, så spelar vi även det tredje setet, där vinner vi 15-13. Efter det har jag inga krafter kvar utan sjunker ner på en bänk brevid planen och ser ut att gå in ett koma.

Jag hade nog feber inatt med, men idag känns det rätt mycket bättre även om jag inte är frisk. Kan redan nu varna för de starka bilderna som kommer komma, personligen tyckte jag mest att jag liknade ett lik.

Kommentarer
Postat av: Hans

Inte för att vara elak, men jag tror nog mer på "eller något..."

Men bra att vi visade vilka som är bäst!

2007-02-04 @ 12:04:51
Postat av: Hans

inte "vi" ni!!

2007-02-04 @ 12:05:25
Postat av: Tobbe

Det är ok att säga "vi" närdet gäller svenska landslag.. :)

2007-02-04 @ 12:12:35
Postat av: PP

svenska landslaget i att undvika laga mat åt två tjejer, eller?

2007-02-04 @ 14:15:09
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Jocke

Ännu en gren som behöver en bättre lobbyapparat för att kunna få olympisk status!

Krya på dig, Tobbe.

2007-02-04 @ 17:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0