Snaps

Snaps


Snapsglasen jag sluddrade om...

Kommentarer
Postat av: Hans

Jag har smakat sånt där päronbrännvin en gång, det var INTE gott... Tror inte jag vill dricka det långsamt ur de däringa treglasen.

2007-02-02 @ 10:50:52
Postat av: Jocke

Nej, hellre en skåne eller nåt. Men glaset är lite tufft, jag gillar solidaritetstänkandet - är du för full så försöker du dricka för fort, och då får du det över dig istället för i dig, medans de mindre onyktra kan inse att de behöver dricka långsamt för att komma ikapp.

2007-02-03 @ 10:12:58
Postat av: PP

dricka långsamt för att komma ikapp?
det säger ju emot sig själv...
långsamt låter lite mesigt tycker jag!

för övrigt kan jag berätta att Rum å hallonsoda inte är den bästa blandningen. Iallafall inte så länge man inte öser på med hallonsodan. men finns det ingen cola på pizzerian, så finns det ingen cola. man tar vad man har!

2007-02-03 @ 19:34:40
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Hans

Hmmm, jag tycker mitt liv är lite småtrist emellanåt, men PP, rom och hallonsoda på pizzerian? Bor du i Värmland eller?

2007-02-04 @ 10:54:18
Postat av: PP

inte drack jag väl romen på pizzerian heller knäppo.
tog hem pizzan å åt den hemma, å drack romen hemma.

men jag förstår att pizza för avhämtning inte e nåt dom känner till där i lapplands dalarna...

2007-02-04 @ 14:11:47
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Jocke

Jag har blandat whisky med hallonsoda en gång (fulwhisky, men ändå). Äckelet.
Fast jag har ett ännu värre hallonsoda-minne. En kompis skulle hälla vatten på bastuaggregatet. Han hittade en hallonsodaflaska, och sköljde inte ur den ordentligt innan. Doften av brända hallon kan få vem som helst att lägga benen på ryggen.

2007-02-04 @ 17:11:06
Postat av: Hans

Tja, jag vill minnas att jag en gång i min ungdom groggade på hemdyngat och djupfrusen Haiwa. Men jag hade nog hellre druckit den där romen ren än blandat med hallonsoda (det gäller även whiskyn, hur ful den än må ha varit)

2007-02-04 @ 17:55:02
Postat av: PP

jaja, jag var iallafall på hårdrocksbar å drack Jack n Coke igår =P

svårt att tänka sig att brända hallon kan lukta så äckligt... ?

2007-02-05 @ 02:11:50
URL: http://www.qmd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0