Inget bra rum

Var mitt första intryck, ingen säng ens. De erbjöd mig att köpa madrasserna som personen haft innan och lägga på golvet. Så det kändes väl inte sådär jätteskoj, vill inte köpa på mig en massa saker. Ett möblerat rum är vad jag är ute efter.

Kan bli knappt med tid att hitta något, men jag har en "worst-case-scenario-plan". Men jag mejlar på det mesta jag ser nu, mest att jag vill inte bo på andra sidan Prag. Vill inte pendla en timme till jobb.

Förolämpningar mellan Sverige och Finland haglar, de flesta går ut på att fråga vad de andra skall laga för mat efter de förlorat.

Såg en film efter jag tittade på lägenheten igår, tog mig till en liten biograf som jag inte varit i innan, som heter MAT. Såg "Pat Garrett and Billy the Kid" från 1973 med James Coburn, Kris Kristofferson och Bob Dylan bland annat, regisserad av Sam Peckinpah. En rejäl västernrulle alltså.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Ni kanske skulle använda maten som psykologisk krigföring åt andra hållet istället? Hota med hur hemsk mat de kommer få om de vinner, så har de lite svårare att gå för fullt...

2007-01-30 @ 09:14:02
Postat av: Tobbe

Hmm.. varför går jag inte direkt till dig när det gäller ondskefulla saker. Du sitter alltid inne med de bästa svaren. :)

2007-01-30 @ 09:54:04
Postat av: Jocke

Något med massor av svamp i t.ex. skulle få mig att lägga mig direkt. Nu är det ju inte säkert att finskorna har samma förfinade matkultur som du och jag, så det kanske är bäst att göra lite rekognoscering på det området innan hoten framförs.

Och det här handlar inte om ondska, bara om att göra livet lite enklare för sig själv. Är det ondskefulla råd du vill ha får du fråga Hans istället.

2007-01-30 @ 17:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0