Fredags natt

Jag somnade tidigt fredagskväll, redan vid 22 hade jag lagt mig och somnat. När jag vaknar en timme senare och tycker mig höra röster. Jag vänder mig om i sängen och tittar ut på balkongen och tycker det ser ut som en kille står där och pratar i sin mobiltelefon, hör också hur det är en mindre fest inne hos grannen. Tänker att det någon som tyckt det roligt att klättra över på min balkong och jag börjar ta mig ur sängen. Han står kvar på balkongen, verkar inte reagera över att jag rört på mig. Tycker han borde sett något, men istället ser det ut som han sätter ner något på bordet. Jag klär på mig och han är fortfarande där, hörs skratt från grannens lägenhet och jag undrar om det inte är så att det sitter någon nere vid utemöblerna nedanför.
Jag får på mig en tröja och killen på balkongen är borta, han måste hoppat ner när jag hade huvudet i en av ärmarna på tröjan.. tar mobiltelefonen och traskar ut mot balkongen. Tycker det är märkligt tyst där ute, öppnar och tar steget ut. Ingen där, ingen vid utemöblerna men hör fortfarande prat innefrån grannen. Till och med så att jag känner med handen på bordet där jag tyckte han satte ner något.
Jag tyckte det var så verkligt, så på riktigt men jag måste fortfarande drömt när jag vaknade till. Det var en av de mest verkliga hallucinationerna jag haft, jag trodde på det hela vägen fram till att jag stod på min balkong.

Det tog ett litet tag innan jag somnade igen efter det.


Kommentarer
Postat av: Jocke

Dags att sluta med ängladammet?

2007-06-19 @ 17:39:11
Postat av: Hans

Man undrar ju vad detillsatt i det skånska vattnet sen man flyttat därifrån? Kanske dags flytta ner igen?

2007-06-20 @ 06:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0