Lite seg

Torsdagen och fredagen spenderandes i Köpenhamn, iaf arbetsdagarna. Och det var trevligt, jag kunde det mesta redan på utbildningen men fick ett par aha-upplevelser när man fick en större överblick över sambanden.

Vi var sex personer på kursen, fyra svenskar (tre som skall jobba i Helsingborg och en i Malmö), en dansk och en finsk tjej. Och för första gången om man inte räknar hon som utbildade oss så var jag den som var äldst där, den enda som var född på sjuttiotalet... usch.
Men annars var det en väldigt homogen grupp, alla lågmälda (nästan alla, återkommer till det), trevliga, allmänt människor som jag skulle kunna bli vänner med.
En av de som skall jobba i Helsingborg var sommarjobbaren som började i måndags, den andre börjar först i juli, och båda heter Sofia. Båda med släktingar som jobbar inom företaget, men tydligen har företaget en policy att i första hand ta in släkt till de anställda. Tycker det är lite mer ok när det är så tydligt, men det bara förstärker känslan att det är mycket mer vem man känner än vad man vet som är viktigt här i världen.
Sofia som började jobba i måndags är trevlig, men det märks en hel del att hon tog studenten för två veckor sedan. Tusen saker på gång, en mun som pratar konstant, hoppar mellan ämnen så pass att man har svårt att hänga med, lite lätt snobbvarning över vissa saker, men överlag så är hon trevlig. Hon har också släkt på företaget, hennes pappa är VD:n....
Hennes pojkvän bor i Lund, så vi hade följe till Köpenhamn och tillbaka de två dagarna, och det var trevliga resor. Så skall nog gå bra att jobba med henne.

Annars.. inget särskillt, mer än fortfarande är ganska kluven om mitt beslut. Det ser inte så ljust ut med frankrike, men det är ju inte bara därför jag vill tillbaka till Prag.

Hittat ett project som skall förhoppningsvis hålla mig lite upptagen på kvällarna. Och innan det är klart kommer jag ha anlitat Munkas hjälp.. :)

Idag skall jag möta upp med Luffaren och Munka för att spela lite brädspel.

Och nästa vecka dyker Gefle upp, fortfarande inte hört om någon vettig fest att gå till på midsommar.

För övrigt anser jag det är hemskt med personer som inte kan tugga tuggummi med stängd mun, har märkt att det är mest tjejer som har den här ovanan, men även killar/gubbar. Vill inte höra dem smaska...

Kommentarer
Postat av: Jocke

Det där lät farligt, vad är det jag ska hjälpa dig med som håller dig upptagen om kvällarna?
Vill jag verkligen veta?

2007-06-17 @ 01:08:51
Postat av: PP

hahaha ja klart du vill veta!
;)
Tobbe å Jocke ute på 'äventyr' hehe

2007-06-18 @ 02:29:01
URL: http://www.qmd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0