Nästa gång jag ser Emma så vänder jag hemåt

Emma i det här fallet är den långe lillebroderns fru. Första gången jag träffade henne på perrongen,  vi båda pendlar till Helsingborg, så hade jag lyckats att missat och tagit min biljett till tåget. Istället hade jag ett saldobesked som jag trodde var ett kvitto. Som tur är så märkte jag det först efter jag visat upp det för konduktören, han kollade inte ordentligt utan lät mig sitta kvar. Jag säger ändå tur för hade jag märkt det innan hade jag aldrig vågat bara visa upp saldobeskedet som en biljett.


Så idag träffar jag Emma igen och vi sätter oss ner på våra platser och då kommer jag på att jag glömt mitt reskort hemma, snyggt och prydligt får jag upp en bild i huvudet att det ligger kvar på köksbordet. Jag försöker först gå av tåget, men just när jag trycker och vill att dörren skall öppnas så börjar tåget rulla.
Jaha.. tänker jag och börjar undra vad det hela kommer kosta. Går och sätter mig brevid Emma igen som ger mig ett sympatileende...
Vi har rört oss bit ut på den skånska landsbygden när mitt hopp börjar ta vid; kanske kommer det inte en kontrollant på det här tåget och att vid Landskrona (bevare mig väl) kan jag gå av och köpa en biljett. Strax därefter hör jag kontrollanten och det lilla hopp jag hade försvann med en gång.
Jag plockar fram de pengar jag har på mig och hoppas det är tillräckligt för att köpa en biljett. Kontrollanten kommer fram, kollar de andra tre och totalt ignorerar mig. Mållös funderar jag över vad som just hände, men kan inte säga att jag kände något större behov att påtala att hon missat mig. Och ingen kollar någon mer under resan, inte ens efter Landskronastoppet.

Läxan är: när jag ser Emma på perrongen nästa gång, så får jag snabbt kolla så jag har biljett.

Annars en lugn helg, var ute med Luffaren, PP, Norrlänningen och Dansken i fredags. Inget sent, bara öl käk och en massa skitsnack. Mycket trevligt.
Lördagen än mer lugn, pillade navel, läste bok, tittade tv och försökte överleva värmeböljan.
Söndagen en tur hem till luffaren och tittade på filmen 300, det var tredje gången jag såg den, men den håller för det.

Idag blir det nog inget speciellt, bara en sommarjobbare som började idag. En söt flicka, och en av dem som skall med till Köpenhamn tors-fred för utbildning.


Kommentarer
Postat av: Den andra Emma

Heh... gillar ditt sätt att ha aliasar för dina killkompisar men inte för flickorna i din omgivning.. ;-) (Du har ett brev, en blomma och ett kort att hämta)

2007-06-11 @ 17:03:27
Postat av: Jocke

Oj, det där lät spännande! Vem skickar brev, blomma och kort till Tobbe?

2007-06-11 @ 22:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0