Dags för nytt boende?

För fjärde kvällen i rad hade vi en gäst, busskillen hade försvunnit och nu kom hennes ex på besök. Och givetvis innan han dyker tycker hon det är rätt att berätta för mig att han är beroende av droger och i ekonomiska problem. Men säger också att hon inte är intresserad av att bli ihop med honom igen på grund av detta, jag undrar då vad för signaler hon tror hon sänder om hon låter honom komma och sova över... men hon är ju toknaiv och fast hon säger att hon inte har känslor för honom så säger alla hennes handlingar anorlunda.

Jag kan inte säga att jag har någon riktigt lust att sätta mig i den långvariga situationen att bo där, jag vill inte komma hem en dag och märka att saker är borta. Kan vara en fördom fast jag väljer nog att se det som en krass realitet.  Hon sa själv att hon inte litar på att ha honom ensam hemma.

Så det känns som jag kanske borde leta efter ett alternativ till att bo var jag gör. Jag skall iallafall prata med henne när jag kommer hem efter jobb, framföra min syn på det hela.

En annan sak är att hon verkar tycka det är behagligt att ha människor omkring sig sent in på kvällen.. jag vill ju verkligen inte det, jag behöver verkligen tid till att bara sitta avslappnat tyst. För att få energi till att ta itu med nästa dag.

Jag måste nog säga att jag saknar Prag som det är nu. Varför kunde jag inte haft det här jobbet, kollegorna och den här lönen och bott nere i Prag...

Kommentarer
Postat av: Sara S

Shit!

2007-05-10 @ 08:34:37
URL: http://soderstjerna.blogg.se
Postat av: PP

*warning warning Tobbe must leave the building!*

men visst e det märkligt att det ALLTID är nåt som ska strula?
(jag vet iofs varför)

2007-05-10 @ 11:18:08
URL: http://www.qmd.se
Postat av: PP

jag ska lansera min bostadssida i hbg asap så du kan annonsera efter en lägenhet enkelt Tobbe ;)

2007-05-10 @ 11:18:52
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Emma

Nej nu slår kycklingmamman i mig till för fulla klutar! Om du vill får du gärna komma ner till oss och bo igen medans du letar upp något annat. Jag vet att det innebär pendling och den brist på sömn som två barn under 4 medför, men det är kanske ändå bättre än att få kattpiss i sängen och råka ut för en instabil karkare...

2007-05-10 @ 17:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0