Goda nyheter

Jag räknade med att få en väldigt liten stump till första lön, typ tre dagars jobb i april. Men när jag var och pratade om att få ett löneförskott så sa de till mig att jag kommer få full lön plus de där dagarna i april. Vilket gör att min ekonomiska situation ser mycket mer trevlig ut. Jag räknande ju med att få min första riktiga lön i slutet av juni.

Sedan även om jag sov under en högljudd klocka i en barnfamlijslägenhet så sov jag ofantligt mycket bättre än tidigare dagar under veckan. Kan ju tilläggas att tjejen var Sverigedemokrat med, bara som grädde på moset.

Blir ju under ett tag nu längre pendling, längre cyklingsväg.. men det kändes ändå bra imorse, men så fick också jag sitta brevid en toksöt flicka på tåget.

Lynchade med Munka idag och blir nog imorgon med, klart trevligt med lite sällskap och dessutom är det inte som vi går hungriga från restaurangen, idag vart det lagom kryddad chili con carne och ris.

Helsingborg känns som en mycket mer biltät stad än Lund, men jag antar att mycket har att göra med att man verkar sakna ringleder kring Helsingborg. Dessutom när jag cyklade i Helsingborg behövde jag ta mig förbi sju trafikljus på en hälften så lång sträcka som i Lund. I Lund har jag typ två-tre ljusen och då är det väl bara ett som är någorlunda trafikerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0