Helt annan värld...

Från att ha gått från Prag och snackat världspolitik och vilket café som sitter inne med den bästa wifi kombinerad med prisvärd öl.  Så satt jag igår och lyssnade på två personer diskutera deras busskörkortsklass på en skola i Alvesta, och de märkliga människorna som gick där.

Nog för Jennifers vän som var på besök tedde sig minst lika märklig i mina ögon, under halva kvällen satt han och kollade genom blocket.se på husvagnar. Och kände att han skulle berätta för mig om skillanderna på de husvagnarna han såg där och den han själv ägde.

Nu ter säkert jag mig minst lika märklig i deras ögon, men det kan de få skriva om på sin egen blogg.

Hon hade rensat rummet precis så mycket att man kunde flytta in madrassen, så fortfarande inte helt något eget rum har jag inte. Då jag märkt att även en dörr saknas till rummet, och hon sa att hon skulle prata med vaktmästaren om det. Dock sa hon att hon skulle tvätta mina sängkläder, det tycker jag faktiskt rättvist.

Hon pratar om att vi skall laga mat ihop, och det hade väl varit ok. Bara det att jag är tokfattig för tillfället, och skall nog höra på jobb om att få ett förskott. Annars har jag en väldigt liten summa pengar som jag skall klara mig till den 25:e juni...

Jag har iaf fått rikskuponger, och det finns en underbar lunchrestaurang i närheten, de har två luncherbjudanden för 55 kr. Men man tar själv, och man kan blanda de två rätterna hur man vill plus att man kan ta hur mycket som man vill. Och till det lite dricka, lite saft eller citronvatten. Så just nu äter jag rejält där och har köpt hem ett bröd som jag kan äta lite av på kvällarna hade jag tänkt. Lite där också som det blir problem om hon vill äta ihop, jag känner ju mig väldigt tråkig och osocial om jag säger nej.

Jobb är fortfarande ganska inspirerande, mycket problemlösning. Och även om det är kaos här med finns det inte samma kalla uppgivenhet som det var i Prag.

Katterna var ju kvar igår när jag kom hem, hon sa att de hade hunnit stänga på katthemmet hon skulle köra dem till igår och att hon skulle göra det idag med. Tror nog det är en bra idé.


Kommentarer
Postat av: Hans

Du får göra som min gode vän Erik när han hade slut på pengar till mat. Han knatade in på nån restaurang och frågade om han fick köpa bröd och sallad för rikskuponger (för såna hade han alltid) så han hade nån mat hemma. Eller så frå du bjuda nån på lunch för dina rikskuponger och få tillbaks pengar av den personen, jag har vid några tillfällen varit just "den personen". Så länge du har dina kuponger ska du nog inte behöva svälta i alla fall :)
55 spänn för lunch var annars rätt bra pris. Här i Avesta komemr du fan inte under 70 kr längre (därför har jag mat med mig eller äter lunch hemma).

2007-05-08 @ 09:37:31
Postat av: Tobbe

Usch.. 70 spänn, jag hade gått under med den ekonomin jag har. Men ja, väldigt tacksam över att jag fick kupongerna de kommer hjälpa en hel del.

He he.. får se om jag verkligen behöver gå så långt som din gode vän Erik.

2007-05-08 @ 12:13:52
Postat av: Jocke

Jag skulle kunna tänka mig att vara den där andre personen, lunch måste man ju äta på ett eller annat sätt och 55kr för allt låter mycket rimligt.

2007-05-08 @ 21:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0