Vi får se

Jaha,  igår pratade jag med Jennifer om det hela, förklarade att det gjorde mig ganska obekväm att ha honom omkring efter hennes berättelse igår och hans beteende var ungefär som jag väntat mig. Jag vet inte exakt vad alla vet om mig, men jag vet så mycket att jag inte är så naiv och skyddad som vissa tror.  Jag har hunnit med att se både det ena och det andra, och tagit en del korkade beslut. Det sista blir man väl aldrig av med, men man kanske inte behöver göra samma korkade beslut som innan.

Jennifer är vettig person på många sätt, men hon är också en tjej som har allvarliga problem när det kommer till att välja partners. Hon lever under illusionen att hon skall kunna hjälpa någon rätt. Hon dricker inte och röker inte, pluggar och jobbar. Men i miljöer där tyvärr många gråa element i världen också finns. Och av något skäl dras hon till det, hon är en person som tycker det är väldigt intressant att titta på programmet "Efterlyst" som i mina ögon är ett skitprogram. Ett program som bygger upp en rädsla och fascination för våld och brott. Ingen slump att det är ett av de kriminellas favortitprogram.

Jag tänker bo där ett tag till och se utvecklingen, men det kommer inte krävas mycket för mig att lämna nu, igår kom ingen på besök.

Kommentarer
Postat av: PP

tungt att snacka med henne kan jag tro.
gick det bra tycker du? tog hon det rätt?

2007-05-11 @ 10:38:29
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Tobbe

Jag har ju på något sätt lyckats utstråla en mogenhet när jag pratar med henne, eller är det hon som låter mig göra det.

Men om hon tog det rätt vet jag inte, hon sa att hon förstod och att allt jag sa hade hon hört tidigare. Men att det var svårt att inte lyssna på hennes hjärta även om hjärnan visste bättre.

Känns inte som jag är helt rätt person att kasta sten heller, inte precis som jag lyssnar på min hjärna hela tiden.

2007-05-11 @ 11:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0