Fotboll imorgon

Imorgon skall jag se live fotboll, Tjeckien mot Irland. Det blir faktiskt första gången jag går på landslagsfotboll. Skall gå med Gefle, hans Far och låtsas bror.

Ikväll skall jag träffa en potentiellt ny spelare till rollspel. Vi saknar en just nu för att kunna spela, tydligen en tysk kille.

Annars, blev ganska sent på jobb igår. Åkte och hämtade en väska jag lämnart hos en av mina hollänska kompisar. Och på vägen tillbaka så hörde Auli av sig, hon åker tillbaka till Finland idag och kommer troligen inte tillbaka. Jag vet inte men vi har haft lite konstig relation på sistående och var på väg att lämna kanske inte som bästa vänner. Men igår så ordnades allt, vi satt till ganska sent båda två och snackade. Lite för sent tycker mitt huvud idag dock, men det var det värt.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Lär väl ha varit roligt på fotbollen misstänker jag, Tjeckien är ju praktiskt taget klara för EM nu.

2007-09-13 @ 10:40:40
Postat av: Herbert von Vaucanson

Je suis d'accord, les Finlandais ne sont pas très fort en football. Pour jouer au go en buvant de la bière, d'accord, mais pas pour se rouler dans la surface et courrir derrière un ballon. Même l'Irlande et son équipe de joyeux zozos rouquins et amateurs de Guinness peut gagner contre la Finlande.

Postat av: Emilie

Please excuse this french invasion ;)
Take care
Emi.

2007-09-13 @ 21:54:28
URL: http://lamaisonvide.wordpress.com
Postat av: Herbert von Louvain

How do you know that I'm french ? I could be Belge or Australian une fois. Hum ? ;-)

Postat av: PP

or why not american from the bayou or new orleans... or canadian... or swiss... lots of places to practice french
:)
å klagade han på finska å irländska fotbollen nyss?
fransosen alltså?
tyckte jag såg i tidningen häromdagen att fransoserna fick stryk
:P
hehe

2007-09-14 @ 16:41:45
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Tobbe

Jepps, han klagade, jag påminde honom glatt både att jag är svensk och hur det går för Frankrike. :)

2007-09-14 @ 17:09:34
Postat av: Herbert the foe of the french football team.

Hej
I could be Swiss or Indonesian, Portuguese, Maori or Arawak... but no Canadian... They are too differents from us. They are weird, they eat cheddar and their face is funny... No, I'm not from Québec.
I'm not either a supporter of the french football team. I don't support loosers. To be honest, I think football is a sport for children. (In USA, soccer is the sport of the girls. ;)
Rugby is a real sport with contacts and broken nape of the neck. Have you ever seen the All Blacks doing the Haka ? (See the link below) This is not the Italian football team acting Marcello Mastroianni in front of the goal. ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0