Från tre till sju...

Det var ökningen av antal personer vid de två senaste rollspelsmötena. Vi ville få mer stabilitet så efter en tids letande och lite hjälp från Hela så registrerade jag ett konto på ett tjeckiskt rollspelsforum. Och sedan dess har jag översvämmats i mejl från tjeckiska rollspelare, dels sådana som är intresserade av att spela med oss, men även folk som är nyfikna vilka vi är. Blivit inbjuden till deras största rollspelssamling som de har en gång om året, får se om jag kan organisera så jag kan ta mig dit på ett besök.

I helgen var jag och Hela på IKEA, där jag avnjöt en hel del köttbullar.  :)
Hela köpte även en bäddsoffa, hon hade planerat att köpa den ett tag men tror att min existens påskyndade köpet lite, annars hade vi inte haft någon vettig plats att sova hemma hos henne. Hennes syster har varit på semester i Grekland och under tiden har vi lånat hennes säng. Men nu är hon tillbaka, och Hela gillar inte helt att sova hos mig då gatan utanför är väldigt högljudd. Kan förstå henne en del, men man vänjer sig.
Vi får se hur det blir senare, för jag tycker inte det är så kul att ta mig till jobb från henne, metron på morgonen är inget roligt ställe och när man dessutom måste byta metro... jag har blivit bortskämd med att kunna gå till jobb.

Men överhuvudtaget känns det bra, nyhetens behag har lagt sig en del men inget som direkt försämrat det hela.

Följer inte OS så mycket, försöker hålla lite koll när svenskar har chansen att ta en medalj, och man kan följa en del även om man är på jobb. BBC har en riktigt bra live-funktion på sin hemsida.

På fredag har vi kvartalsmöte/fest på jobb. Och den här gången skall vi ha det på Zluta Lazne, samma ställe som jag berättade om i förra inlägget. verkar om Monster har hyrt merparten av det tills kl 22. Jag bjöd in Hela, får dock ha en liten genomgång med henne om vilka kollegor som är galna och vilka som är lite mindre galna.  :)

Borde tänka på någon form av semester, funderar på att kanske våldgästa Jonas i Turkiet. Har pratat med honom på ett tag, men ganska säker om jag hörde av mig så skulle det nog gå bra. Har dock inte alls pratat med Hela om det, tror hon har en del semester kvar med.


Kommentarer
Postat av: Jocke

Jaså, nu har du börjat slänga omkring mansnamn så där utan vidare... eller var det bara slarv?



Du kanske kan göra det lite mer hemtrevligt för Hela hemma hos dig, om du nu hellre har henne där. Kanske någon tjock gardin som dämpar ljuden lite? Kanske en bredare säng?

Bara lite enkla förslag.

2008-08-13 @ 17:25:57
Postat av: Tobbe

Jag skyller på orutin när det kommer till namnet...



Och.. jo, abosolut men tyvärr lämnar inte fönstersituation många möjligheter... tyvärr är det alldeles för varmt för att ha det stängt. Och sängen är redan minst 1.60 bred, vilket är bra bredare än bäddsoffan.

Jag tror också att hon känner sig mer hemma med sin syster än i hennes ögon, mina konstiga lägenhetskamrater. Tror jag är mer flexibel där.

2008-08-13 @ 19:56:31
Postat av: Jocke

Ah, onekligen svåröverkomliga problem.

2008-08-13 @ 22:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0