Vinohradska

Så heter gatan som går utanför mitt rums fönster. Det är en av Prags mest traffikerade gator, bilar kör där dygnet runt, spårvagnar, utryckningsfordon och dessutom en väg som många onyktra spatserar hem på.
Men jag sover gott genom det, igår hade jag dessutom fönstret öppet på vid gavel. Det enda som verkar göra så jag vaknar är när en bil står på tomgång lite längre än normalt. Jag kommer ihåg en period i mitt liv när jag behövde totalt mörker och tystnad för att kunna sova, hur minsta lilla ljus in i rummet hindrade mig. Nu har jag knappt ens gardiner som skydd för mitt fönster. Vissa saker förändras, allt är inte som det varit.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Tobbe är inte ljusskygg längre! Grisar kan flyga!

2008-02-25 @ 16:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0