Long time no see

OK... dags att vakna igen. Väldigt lång bakfylla efter min födelsedagsfest.

Sommaren har kommit till Prag, varmt och skönt blandat med fantastiska åskväder som ekar mellan kvarteren. Och under EM besöktes en beergarden för att se Sveriges misslyckande. Var lätt irriterande med de vrålande spanjorerna precis bakom oss efter att Spanien gjort mål i den 92:a minuten...

Mitt liv här ner är ganska händelselöst för tillfället, eller är det bara jag som inte tycker det så fascinerande med vardagskulturen längre. Jag trivs på jobb, har roliga kollegor, och det gör jobbet helt ok även om det kanske är det mest kreativa här i världen. Men jag behöver använda huvudet lite... :)

Jag bor med min kollega "The Mick", och ett äldre amerikanskt par, det har blivit mycket bättre ordning i köket efter amerikanarna kommit till lägenheten. Men måste säga att de pratar för mycket... och jag vill ju inte vara otrevlig och avbryta dem heller men många gånger är jag på väg någonstans när de börjar med sina anekdoter...

Flickor är ett kapitel för sig... men Elena som många träffade när de var på födelsedagsbesök är helt ur bilden.

Har haft två dejter med en tjej som heter Hela, får se vad som blir av det. Hon jobbar som jornalist/researcher för en tjeckisk tidning som skriver på engelska; The Prague Post. Och det var lite kul att igår fick Hela en ny kollega en vikarie för sommaren. En tjej som heter Nina. Och det visar sig vara en Nina jag känner, Nina är förlovad med en svensk som jag känner och också jobbar på Monster. Så Prag är litet eller så känner jag för mycket folk.  :)

Ikväll blir det bio, skall se en tjeckisk klassiker "The cremator"

Imorgon är det mitt månatliga möte med Jitka som jag jobbade med förr. Vi brukar möta upp och prata en gång i månaden för att uppdatera oss vad som händer.

Sedan har jag än så länge inget mer planerat den här veckan.

Den 11:e till den 13:e juli så skall jag utföra ett litet experiment. Jag skall åka till en mindre tjeckisk stad själv, bara ha med mig böcker, papper och pennor. Bara för att bryta mönstret lite, för att se hur pass mycket tjeckiska jag kan och se hur pass uttråkad jag kan bli på en helg. Vinsten föll på staden Louny, endast en timmes färd från Prag, vill inte utmana ödet för mycket. Louny har inte så mycket värt att titta på och det som är värt att kolla på ligger ett stenkast från hotellet jag har bokat. Jag ser fram emot det här lilla äventyret.

Skall försöka skriva mer här igen... jo, jag vet att jag sagt det förut, men jag hoppas jag kommer göra det.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0