Snart helg

Fredag igen... veckan gick lättare och snabbare än jag förväntat mig. Smällen från Tyskland dröjer, fortfarade en del problem att skicka ut fakturorna tydligen. Så innan kunderna får fakturan kan de knappast ha synpunkter på dem och vilja ha nya.

Hemma hos fransosen igår, var ett trevligt gäng där jag innan kände i princip alla och Hela ingen. De flesta kollegor från mitt jobb. Men en annan kille från fransosens gamla jobb, också en fransos, kallar honom hästsvansen. Jag har träffat honom ett par gånger tidigare, dök upp med en ny flickvän vilket det visade sig hade studerat fem år med Hela och tillochmed bott på samma korridor some henne. Nu med Nina och den här tjejen så känns det som Tjeckien är väldigt litet. Skall även sägas att de studerade i Pilzen och ingen av dem planerade att flytta till Prag, ändå möts de där hemma hos en fransos.  :)

Foie gras var... vilket jag inte orkat kolla upp tidigare, ankleverpastej. Smakade helt ok, lite som helt vanlig svensk leverspastej. De olika vinerna var väldigt goda, tre sorters rött vin blev testat, och osten smakade bättre än jag befarat. Hela och jag var smarta och dök upp tidigt så vi fick den lilla soffan, vilket kanske gjorde oss lite osociala emellanåt. Helst jag som är van att följa alla diskussioner och slänga in ett ord då och då fann mig ofta att jag hade ingen aning vad de andra pratade om.

Jag gillar dock inte helt att jag måste åka metro till jobb igen, blivit bortskämd med att bo så nära. När jag åker från Hela måste jag byta metro vid Muzeum. Hennes jobb är vid Muzuem med, så det är praktiskt på det sättet att vi båda går av där.. bara jag som måste åka vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0