Ledig en vecka...

... fast bara halva kvar. Nja.. har måndagen med för det är nationell helgdag.

Händer inte så mycket för tillfället, har mest latat mig och fixat och donat lite hemma. Min dator är alltid ett litet orosmoln, och har varit det en längre tid så jag är van. Någon dag får jag ta tag i det där och införskaffa en ny dator, den här har ändå varit med ändå från Sverige och ett tag innan dess. Stor som ett hus. Köpte dock en netbook (en mindre laptop) så nu är jag mobil med, väldigt praktiskt faktiskt.

Helas mor och syster var på besök i lägenheten i söndags, första gången de var här. De var båda välidigt imponerade av vad vi hade hittat för ställe. Helst systern som är mitt uppe i hennes och hennes pojkväns lägenhetsletande. Bara lycklig över att Hela var så bra på att leta, och jag litade fullt ut på henne när hon sa att vi skulle slå till.

Rollspelandet fortsätter och innebandyspelandet likaså.

Den 22:e nov så är det dopdags för en av de jag spelar innebandy med, en svensk från Lund, det är hans son som skall döpas. Tydligen arrangeras det med hjälp av ambassaden. Så här löd inbjudan.

Kyrkoherde Gunnar Pelinka, Svenska Kyrkan i Wien önskar välkommen till

ADVENTSMÄSSA med dop lördag 22 november 2008 klockan 13:00 i S:t Kliment Kyrka (Kostel sv. Klimenta), Klimentská ul., Praha 1 (se bifogad karta)

Efter mässan önskar Ambassadör Catherine von Heidenstam alla besökare välkomna till kyrkkaffe i Svenska Ambassaden Úvoz 13, Praha 1 - Hradčany


Tog mer än tre år men nu har jag mitt första skäl till att besöka den Svenska ambassaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0