Saker har hänt

OK, nu har det varit ett tag sedan jag skrev här... men jag har faktiskt varit lite upptagen, en massa jobb (fortfarande), inget internet hemma, rollspel, innebandy, resor till Rakovnik, ett samboliv och faktiskt lite jobbintevjuver.

Tillbaks till jobb, vi har mycket att göra för tillfället. Skulle behöva en till som jobbar i vår avdelning, som det är nu kan vi inte vara sjuka eller lediga utan att vi hamnar efter i jobbördan. Men jag trivs ändå fortfarande bra här... det finns ett magiskt datum i framtiden om en hel del automatiseringar. Men det innebär också att de inte kommer anställa några fler personer.

Inget internet hemma, vi jobbar på det men det tjeckiska systemet är inte det mest effektiva. Jag har slutat oroa mig för mycket om det och bara väntar på att någon skall dyka upp så småningom. Rollspelet är igång, kan vara så att vi tagit vatten över huvudet och är lite för många som spelar. Men det är skoj och min idé och historia går framåt. Alltid kul och se deras reaktioner på ny information.

Innebandyn är också helt ok, spelar varje torsdagskväll. Brukar vara mellan 4-6 personer, och det är precis lagom för den lilla hallen. Senaste tre gångerna har jag av någon anledning tagit över som nyckelansvarig, men jag hoppas detta ändras snart. Det är ett tungt ok att bära... :)

Resor till Rakovnik, har blivit ett par, kanske en till helgen med, men jag är inte helt sugen på det. Bland annat åkte vi dit för Hela hade hennes promoverings ceremoni. Lite fräckt och lite segt, det hela tog plats på en större herrgård som heter Getens Herrgård. :) Hade även en middag i Rakovniks finare restauranger med Hela, hennes syster och mor. Det verkar dock vara den enda släkten som Hela umgås med. Lite skillnad mot där hemma, med alla de små omkring med.

Sambolivet, jo det funkar bra tycker jag. Och Hela verkar trivas med. Jag hoppas vi pratar om allt som vi möjligen retar oss lite på och vi följer Louises råd till punkt och pricka, mycket kramande. Hon började på ett nytt jobb i måndags, och hon har många nya erfarnheter. Hennes första jobb på ett större företag, jag har hunnit med tre stycken och försöker ge de råd jag kan. Hon är engelsklärare och har hand om planeringen av utbildningar på Tesco, en stor varuhuskedja från England. Tidigt än, men hon verkar trivas bra.

Jobbintervju... jo, jag svarade av impuls på en jobbannons som jag av en händelse såg. De ville ha någon som pratar Danska för en rekryteringsposition. Jag som har noll erfarenhet av rekrytering eller jobba på en personalavdelning. Men tänkte det kan ju inte skada och se vad de säger. Så de ringde och inledde med att säga att jag behöver minst 2 års erfarenhet för den här positionen. Varvid jag sa att ag inte hade någon erfarenhet men... sedan ringde en ny person ett par dagar senare i en andra intervju och inledde på samma sätt... Och nu i måndags var jag inbjuden till en tredje intervju, en videointervju från ett kontar i centrala Prag så satt jag och tittade på en storbildstv med min kanske framtida chef i Paris och svarade på frågor. Positionen skulle innebära en massa mer ansvar, mer pengar, resor till Paris och Köpenhamn... så om jag blir erbjuden jobbet så blir det en del att fundera över. Jag trivs som sagt rätt bra här och det är säkert... men ett erbjudande skulle vara stort, något som jag aldrig trott jag ens skulle vara nära.

Hela är också bekräftad att hon kommer till nyår. Vi bokade biljett till henne igår.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Tur man läser ända till slutet, man kommer alltså ha chans att träffa din sambo! Spännande!



Nog för att du är hyfsat bra på att prata och förstå danska, och har väl blivit bättre på det när du jobbat mot danskar där nerifrån också, men intervjua folk på danska, det låter riktigt jobbigt. Men det kan ju vara riktigt kul också, och mer pengar skadar väl aldrig. Fast att resa mycket i tjänsten kanske kan låta roligt, men blir nog väldigt fort väldigt trist. Du kan ju fråga Rasmus hur kul han tycker det är med långa flygningar, t ex.



Lycka till, hur som helst!

2008-10-22 @ 20:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0